سایبرگایز

hhd

fgfh

۲۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هوش هیجانی EQ یا هوش عاطفی، بخش مهمی از هوش است که شامل توانایی شناخت، درک و تنظیم هیجان‌ها (احساس­ات) و استفاده از آن‌ها در رسیدن به تعادل و سلامت ذهنی و همچنین ساختن روابط موفق می‌شود. برای دریافت مشاوره رایگان درخصوص خرید این دوره می توانید با شماره 8840056-021 تماس بگیرید.

هوش احساسی شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان ‌های خود و دیگران است. به عبارت دیگر، شخصی که EI بالایی دارد، سه مولفه هیجان‌ ها را به‌ طور موفقیت آمیزی با یکدیگر تلفیق می ‌کند که این موارد شامل مولفه شناختی، مولفه فیزیولوژیکی و مولفه رفتاری می شود.

مجموعه دکتر فلاح برای افزایش هوش هیجانی و تقویت آن و شناخت هرچه بیشتر آن دوره هایی درخصوص هوش هیجانی تهیه کرده اند که با کلیک برروی آن می توانید این دوره را خریداری کنید.

هوش هیجانی EQ
هوش هیجانی EQ

هوش هیجانی EQ یا هوش عاطفی چیست؟

برای سال های متمادی تصور بر این بود که IQ ( ضریب هوشی ) نماینده میزان موفقیت افراد است. در مدارس معیار اهدای جوایز به دانش آموزان تست هوش بود و حتی بعضی از شرکت ها برای پاداش از تست هوش استفاده می‌کردند. در دهه اخیر محققان در یافتند که IQ تنها شاخص ارزیابی موفقیت یک فرد نیست. آن ها در حال حاضر مشغول تحقیق درباره هوش هیجانی EQ ( هوش عاطفی ) هستند.

شاید هوش هیجانی یا هوش عاطفی یا هوش هیجانی EQ مفهوم جدیدی به نظر بیاید، اما واقعیت این است که همین مفهوم، با نام‌های متفاوت، بیش از یک قرن دغدغه‌ی روانشناسان بوده است.

هوش اجتماعی یعنی توانایی درک و مدیریت کردن مردان، زنان، دختران و پسران، برای رفتار خردمندانه در روابط انسانی یا به عبارت دیگر توانایی نظارت و پایش احساسات و هیجانات خود و دیگران، تفکیک و تشخیص آن‌ها، و استفاده از این اطلاعات به عنوان راهنمای تفکر و رفتار.

انواع مولفه های هوش هیجانی :

  • خودآگاهی
  • خودگردانی
  •  آگاهی اجتماعی
  • مهارت های اجتماعی

مولفه خودآگاهی در هوش هیجانی چیست؟

یک نوع توانایی فردی است برای درک احساسات و حالات خلقی. خودآگاهی به شخص کمک می کند تا همیشه بر افکار و احساسات خود نظر داشته و بنابراین در جهت درک آن ها به فرد کمک می کند. شامل خود ارزیابی، اعتماد به نفس می شود.

مولفه خودگردانی در هوش هیجانی EQ چیست؟

مهارتی است که به افراد کمک می کند تا احساسات خود را به صورت مناسب و جامعه پسندانه نشان دهند. به زبان دیگر به فرد درکنترل عصبانیت، ناراحتی و ترس کمک می‌کند. شامل خویشتن داری و قابل اعتماد بودن، وجدان سازگاری، انگیزه پیشرفت و ابتکار می شود.

مولفه آگاهی اجتماعی در هوش هیجانی چیست؟

آگاهی اجتماعی Social Awareness  عبارت است از توانایی درک احساسات دیگران و استفاده از احساسات خود در جهت دستیابی به اهداف و این مولفه شامل همدلی، ‌آگاهی سازمانی و انگیزه خدمت می شود.

مولفه مهارت های اجتماعی در هوش هیجانی چیست؟

عبارت است از ارتباط با دیگران در موقعیت های مختلف اجتماعی و در اصل به معنای توانایی ادامه رابطه با توجه به احساسات افراد یا همان ظرفیت اجتماعی است. شامل توان تاثیرگذاری، رهبری، مدیریت تعارض ایجاد رابطه و کار گروهی می شود.

آیا باید برای تقویت هوش هیجانی تلاش کرد؟

دکتر مایر معتقد است احساس نیاز به تقویت هوش هیجانی EQ بستگی به فرد دارد. او می‌گوید: «اگر فرد احساس می‌کند که در رابطه با دیگران مشکل دارد، اگر همیشه عصبانی است و یا برعکس نمی‌داند باید در برابر چه موقعیتی، چه احساسی داشته باشد، بهتر است درباره هوش هیجانی بخواند و تلاش کند تا آن را در خود تقویت کند.

  • مهسا فتحی منش
  • ۰
  • ۰

نشانه های هوش هیجانی بالا و تشخیص آن در افراد کار دشواری است ولی اگر افراد دارای یک سری ویژگی هایی باشند یعنی EQ بالایی دارد. هوش هیجانی با هوش شناختی IQ تفاوت هایی دارد. در این مقاله به نشانه های بالا بودن هوش هیجانی و همچنین تفاوت های هوش EQ با هوش IQ می پردازیم. دوره ای با نام هوش هیجانی تهیه کرده ایم که به شما کمک می کند تا EQ خود را تقویت کنید و آن را بیشتر بشناسید جهت خرید این دوره می توانید برروی لینک کلیک کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 8840056-021 تماس بگیرید.

هوش هیجانی زمانی وارد کلمات روانشناسان شد که تحقیقاتی پیرامون این که علاوه بر بهره هوشی آیا می‌توان انواع دیگری از هوش را تعریف کرد یا خیر. دکتر جان مایر، محقق هوش هیجانی و استاد روانشناسی دانشگاه نیوهمپشایر معتقد است هوش هیجانی به معنی عملکرد اجتماعی مفیدتری است چرا که افرادی با هوش هیجانی بالا راحت‌تر می‌توانند با احساسات دیگران درگیر شوند و نقطه نظرات آنها را درک کنند. این افراد در ارتباط برقرار کردن و مدیریت رفتارشان قوی‌تر هستند.

هوش هیجانی eq چیست؟

هوش هیجانی یعنی توانایی مهار عواطف و تعادل برقرار کردن بین احساسات و منطق، به طوری که ما را به حداکثر خوشبختی برساند. هوش هیجانی همان توانایی شناخت، درک و تنظیم هیجان‌ها و استفاده از آنها در زندگی است.

هوش شناختی IQ چیست؟

بسیاری از ما ممکن است در صحبت های روزانه خود از اصطلاح IQ استفاده کنیم، بدون آن که از معنای دقیق آن اطلاعی داشته باشیم. IQ مخفف عبارت Intelligence Quantity است و معنای آن بهره هوشی است. روانشناسان برای محاسبه بهره هوشی از فرمولی ساده استفاده می کنند.در این فرمول سن ذهنی فرد بر سن زمانی او تقسیم و سپس در عدد 100 ضرب می شود. اگر بخواهیم کمی این فرمول را ساده تر کنیممی توانیم بگوییم، اگر توانایی ذهنی فردی کاملا برابر با توانایی باشد که همسالان او در آن محدوده سنی دارند، بهره هوشی او مساوی با عدد 100 خواهد بود.

EI یا EQ کدام صحیح است؟

اصطلاح EI مخفف Emotional Intelligence است و از نخستین روزهایی که مفهوم هوش هیجانی مطرح شد، استفاده از آن رواج یافت. معمولا نوشته‌ها و مقاله‌های رسمی، استفاده از EI را ترجیح می‌دهند. اصطلاح EQ کمی تجاری‌تر است و به تقلید از ضریب هوشی یا IQ (مخفف Intelligence Quotient) ساخته شده است.

وقتی EI را به کار می‌بریم، منظورمان هوش هیجانی به شکل کیفی است (مثلا به صورت کاملا کیفی، از اصطلاح‌های هوش هیجانی بالا و هوش هیجانی پایین، یا اهمیت هوش هیجانی حرف می‌زنیم بدون این‌که منظورمان واقعا مقدار عددی هوش هیجانی باشد)

اما اگر از EQ استفاده می‌کنیم، قاعدتا منظورمان این است که هوش هیجانی را به شکل یک شاخص عددی مد نظر داریم. اگر شاخص واضح و پرسشنامه شفافی را تعیین نکرده باشیم و صرفا مدام EQ را در برابر IQ قرار دهیم، می‌توان گفت در حال استفاده‌ی تجاری از این بحث علمی هستیم.

نشانه های هوش هیجانی بالا
نشانه های هوش هیجانی بالا

نشانه های هوش هیجانی بالا چیست؟

اندازه گیری هوش هیجانی به خاطر ماهیت غیر قابل لمسی که دارد، می تواند دشوار باشد. دانشمندان داده هایی از بیش از یک میلیون نفر که مورد آزمایش قرار گرفته بودند را بررسی کردند تا رفتارهایی را شناسایی کنند که نشانه هایی حتمی از داشتن هوش هیجانی بالاست. در این بخش به علائمی که نشان دهنده بالا بودن هوش هیجانی شماست بپردازیم.

  • داشتن خود آگاهی
  • داشتن تعادل
  • می‌دانید در چه مواقعی جواب منفی بدهید
  • توضیح احساسات از علائم برخورداری از هوش هیجانی
  • همیشه به خودتان انگیزه می‌دهید
  • به صدای درونی‌تان اعتماد می‌کنید
  • با حوصله و شکیبایی به دیگران کمک می‌کنید
  • در خواندن حالات چهره‌ی آدم‌ها ماهر هستید
  • پس از سقوط، به سرعت کمر راست می‌کنید
  • عمیقا تمایل دارید فرد بااخلاق و خوبی باشید
  • با حوصله و شکیبایی به دیگران کمک می‌کنید
  • افکار منفی را بلافاصله متوقف می کنید
  • اجازه نمی دهید هیچ کس شادی شما را محدود کند
  • قدردان چیزی هستید که دارید
  • نقاط قوت و ضعف خود را می شناسید
  • افراد سمی را خنثی می کنید.
  • اشتباهات خود را کنار می گذارید
  • سخت رنجیده می شوید
  • در مورد شخصیت افراد به خوبی قضاوت می کنید
  • از تغییر استقبال می کنید
تفاوت EQ با IQ
تفاوت EQ با IQ

تفاوت هوش هیجانی EQ با هوش شناختی IQ در چیست؟

سال‌ های سال دانشمندان تصور می‌کردند IQ تنها عاملی است که می‌تواند موفقیت افراد را تعیین و آن را تضمین کند، در حالی که امروزه نظر آنها تغییر کرده و می‌گویند EQ هم عاملی بسیار مهم برای موفق‌ بودن یا ‌ نبودن افراد مختلف است.‌

بین هوش IQ و هوش هیجانی EQ هیچ رابطه شناخته شده ‌ای وجود ندارد. شما اصلا نمی‌توانید از روی هوش شناختی یا IQ یک نفر هوش هیجانی او را حدس بزنید. این یک خبر خوب است زیرا هوش شناختی یا IQ انعطاف پذیر نیست. IQ از همان لحظه تولد ثابت است یا دستکم ثبات نسبی دارد.

مگر اینکه یک تصادف، مثلا آسیب مغزی آن را تغییر دهد، هیچ کس با یادگیری واقعیت‌های جدید یا فرا گرفتن اطلاعات عمومی بیشتر باهوش نمی‌شود، هوش شناختی یعنی توانایی یادگیری. اما برعکس، هوش هیجانی، مهارتی انعطاف پذیر است که به آسانی آموخته می‌شود، با اینکه بعضی مردم، نسبت به دیگران، به طور طبیعی هوش هیجانی بالاتری دارند، کسی که حتی بدون هوش هیجانی به دنیا آمده است باز هم می‌تواند در خود، EQ بالا به وجود آورد.

هوش شناختی یعنی توانایی یادگیری و هیچ کس با یادگیری واقعیت‌های جدید یا کسب اطلاعات عمومی بیشتر ،  باهوش‌تر نمی‌شود. برای تعیین IQ یک فرد، آزمون‌هایی استاندارد وجود دارد که می‌توان از آنها برای به دست آوردن نمره IQ استفاده کرد.
هوش هیجانی یعنی توانایی برقرار کردن تعادل بین احساسات و منطق و مهارتی انعطاف پذیر است که به آسانی آموخته می‌شود به طوری که بتواند ما را به حداکثر خوشبختی برساند.

  • مهسا فتحی منش
  • ۰
  • ۰

الگوریتم های گوگل برای سئو از ابتدایی ترین مواردی هستند که یک سئوکار باید اطلاعات کاملی در مورد آن ها داشته باشد. تقریبا، هر روز گوگل الگوریتم های رتبه بندی خودش را به روز رسانی می کند. بعضی از این به روز رسانی ها تغییرات کوچک هستند و بعضی دیگر واقعا تاثیرات شگرفی بر روی SERP ها ایجاد می کنند. ما در این مقاله می خواهیم شما را با جدی ترین تغییرات اجرا شده در سال های پیش آشنا کنیم و به صورت خلاصه، آن  ها را مرور کرده و پیشنهادات سئو در رابطه با آن ها ارائه می کنیم. برای مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی سئو و طراحی سایت می توانید بر روی لینک کلیک کرده و یا با شماره های 02188456784 و 09022002123 تماس بگیرید.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

اگر می توانستید ببینید کدام به روز رسانی ها بر روی ترافیک ارگانیک شما و به چه صورتی تاثیر داشته باشد چه حالی به شما دست میداد؟ شما می توانید با ابزاری به نام Rank Tracker این اطلاعات را به دست بیاورید. کل کاری که باید انجام دهید، این است که این ابزار را اجرا کرده و سپس پروژه سایت خودتان را درست کنید. سپس، باید بر روی Update Traffic کلیک می کنید و اطلاعات محرمانه Google Analytics را وارد می کنید تا حساب خودتان را با این ابزار، هماهنگ کنید. در قسمت پایین داشبورد Rank Tracker، می توانید ترافیک ارگانیک را هم بررسی کنید.

الگوریتم پاندا چیست؟

(24 فوریه سال 2011 زمان انتشار این الگوریتم)

خطرات: محتوای تکراری، محتوای سرقتی و یا ضعیف، اسپم تولید شده توسط کاربر، پر کردن متن با کلمات کلیدی.

پاندا با شاخص « مقیاس کیفی» خودش برای صفحات وبسایت مشهور شده است؛ این شاخص، مقیاسی است که به عنوان یک عامل رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرد. در اصل، پاندا یک فیلتر بود نه بخشی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل، اما در ژانویه سال 2016، به صورت رسمی این سیستم در الگوریتم های گوگل برای سئو مورد استفاده قرار گرفت. پاندا و انتشار آن، حالا توسعه بیشتری داشته اند و جریمه ها و بازیابی مشکلات آن خیلی سریع تر رخ میدهد.

نحوه بهینه سازی برای آن: اجرای ارزیابی های منظم برای محتوای تکراری، محتوای ضعیف یا پر کردن صفحه از کلمات کلیدی در سایت. برای انجام این کار، شما میتوانید از یک خزنده سایت مانند Website Auditor ارائه شده توسط  SEO PowerSuite استفاده کنید. برای بررسی کردن محتوای تکراری خارجی، می توانید از ابزاری مانند Copyscape استفاده کنید.

در صورتی که شما یک سایت فروشگاه الکترونیکی دارید و نمی توانید محتوای کاملا منحصر به فرد برای آن ارائه کنید، می توانید از تصاویر اصیل بهره ببرید، از نظرات کاربران برای توصیف محصولات استفاده کنید تا محتوای شما نسبت به بقیه متمایز باشد.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

الگوریتم پنگوئن چیست؟

(24 آپریل سال 2012 زمان انتشار این الگوریتم)

خطرات: لینک های نا مرتبط و یا اسپمی، لینک هایی که انکرتکست های آن ، بیش از حد بهینه سازی شده باشند.

هدف الگوریتم پنگوئن گوگل، کاهش رتبه بندی سایت هایی می باشد که به نظر دست کاری شده اند. از اواخل سال 2016، پنگوئن بخشی از الگوریتم های اصلی بوده است و بر خلاف پاندا، این الگوریتم به صورت لحظه ای تاثیر خودش را ایجاد می کند.

نحوه بهینه سازی برای آن: شما باید رشد مشخصات لینک خودتان را ارزیابی کرده و همیشه بک لینک های خودتان را با ابزاری مانند SEO SpyGlass بررسی کنید. در قسمت داشبورد Summary، می توانید گراف پیشرفت مشخصات لینک خودتان را مشاهده کنید. شما باید نسبت به هر گونه افزایش یا کاهش ناگهانی حساس باشید؛ شاید شما به صورت غیر قابل انتظار، افزایش گسترده ای در لینک های خودتان داشته باشید که قطعا برای شما مشکل آفرین خواهد بود.

آماری که پنگوئن در نظر دارد، برای فرمول ریسک جریمه SEO SpyGlass نیز ارزیابی  می شود. برای ارزیابی کردن ریسک های خطر، می توانید به قسمت Linking Domains بروید، سربرگ Link Penalty Risks را بررسی کنید و لینک های خودتان را انتخاب کرده و سپس قسمت به روز رسانی Penalty Risk را بررسی کنید. زمانی که این بررسی کامل شود، می توانید ستون Penalty Risk را مشاهده کرده و مطمئن شوید که همه لینک هایی که شاخص ریسک بالاتر از 50% دارند را بررسی کنید.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

(22 آگوست سال 2013 زمان انتشار این الگوریتم)

خطرات: پر کردن صفحه با کلمات کلیدی، محتوای کم کیفیت

این یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل سئو می باشد که به این موتور جستجو کمک می کند تا عبارات جستجو را بهتر تفسیر کرده و نتایج بهتری را مطابق با هدف جستجوی کاربر ارائه کند (در مقایسه با تطابق تک کلمه در عبارات جستجو).

در حالی که کلمات کلیدی هنوز هم مهم هستند، اما الگوریتم مرغ مگس خوار باعث شده که یک صفحه برای یک عبارت رتبه بندی شود حتی در حالتی که دقیقا عبارت ورودی توسط کاربر، در آن صفحه وجود نداشته باشد. با کمک پردازش زبانی طبیعی که مبتنی بر شاخص های معنایی پنهان می باشد، عبارات و کلمات هم معنی و مشابه با کلمات کلیدی نیز مورد تحلیل قرار می گیرند.

نحوه بهینه سازی برای آن: شما باید جستجوی کلمات کلیدی خودتان را توسعه داده و بر روی مفاهیم تمرکز داشته باشید نه بر روی کلمات کلیدی. باید به صورت دقیق در رابطه با جستجوهای مربوطه، کلمات و عبارات هم معنی و  مرتبط با هم، تحقیق کنید. منابع گسترده برای ایده های کلمات کلیدی شامل Google Related Searches، و Google Autocomplete می باشد. ماژول جستجوی کلمات کلیدی  Rank Tracker تمام این موارد را در نظر می گیرد.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

شما می توانید از این دیدگاه های مختلف استفاده کنید تا بیان مخاطبین خودتان را بهتر درک کنید و محتوای متنوع ارائه کنید. با تولید کردن محتوای جامع که مطابق با هدف جستجوی کاربر باشد، می توانید مشارکت مشتریان و سئو سایت را بهبود بخشید. ما به صورت کامل در قسمت الگوریتم RankBrain این موضوع را بررسی می کنیم.

الگوریتم کبوتر چیست؟

(24 ژولای 2014 در آمریکا، 22 دسامبر 2014 در بریتانیا، کانادا و استرالیا، زمان انتشار این الگوریتم)

خطرات: سئو خارجی یا سئو داخلی ضعیف.

تاثیرات این الگوریتم کبوتر، بر روی جستجوهایی می باشد که در آن جایگاه کاربر نقش مهمی را ایفا می کند. این به روز رسانی باعث شد ارتباط نزدیک تری بین الگوریتم های محلی و الگوریتم  های اصلی ایجاد شود؛ عوامل سئو  متداول حالا برای رتبه بندی نتایج محلی مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه بهینه سازی برای آن: ما باید برای سئو داخلی و خارجی تلاش کنیم. یک نقطه شروع اجرا کردن تحلیل های داخلی با WebSite Auditor می باشد. تحلیل محتوایی در این ابزار به شما ایده می دهد که چطور میتوانید بهینه سازی های داخلی صفحه را انجام دهید.

یک روش مناسب برای شروع بهینه سازی خارجی، لیست شدن سایت در فهرست های تجاری مربوطه می باشد. این لیست ها نه تنها مثل بک لینک عمل می کنند، بلکه به رتبه بندی بهتر سایت شما کمک می کنند؛ آن ها می توانند به خوبی بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر داشته باشد. به راحتی شما می توانید فهرست های با کیفیت را پیدا کرده و با  LinkAssistant از وبمستر های آن ها بخواهید تا سایت شما را هم در آن ها لیست کنند.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

کافی است بر روی Look for Prospects کلیک کرده و Directories را انتخاب کنید، و سپس کلمه کلیدی مد نظر خودتان را وارد کنید. می توانید دسته بندی های مختلف از کلمات کلیدی را به علاوه مکان خودتان مشخص کنید . در یک لحظه، این ابزار لیستی از فهرست های مربوطه در زمینه کاریتان را همراه با ایمیل های آدرس آن ها به شما ارائه می کند.

الگوریتم های معرفی شده بخشی از الگوریتم های گوگل است که هر سئوکاری در ابتدای کارهایش باید بداند و اطلاعات کاملی از آن داشته باشد. جالبه بدانید که گوگل تقریبا هر روز الگوریتم های خودش را به روز رسانی میکند و شاید این به روز رسانی ها کوچیک باشند اما بسیار کاربردی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با الگوریتم های دیگر گوگل با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتر و مفیدی را کسب کنید.

  • مهسا فتحی منش
  • ۰
  • ۰

تحقیق کلمات کلیدی تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت داشته و می توانند باعث بهبود عملکرد شما شوند. تعداد بسیار زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کرده و بهترین عبارات را به منظور تمرکز برای رتبه گرفتن پیدا کنید.

البته دقت داشته باشید که این ابزارها تا زمانی می توانند برای شما مفید باشند که اطلاعات زیاد و کاربردی ارائه کنند. شما باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که ارزش هدف گذاری بالایی داشته باشند. البته موتورهای جستجو، ارزش یک صفحه سایت را تنها با این مقیاس نمی سنجند که چه عبارات کلیدی در متن به کار برده شده است. با این حال اگر شما بتوانید با استفاده از اصول سئو سایت و بهترین ابزارهای موجود، کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید، مطمئنا اعتبار و رتبه سایتتان تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

5 کاربرد Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهینه سازی سئو سایت و طراحی سایت میتوانید به لینک های مربوطه مراجعه کرده و یا به صفحه خدمات سئو ما بروید و یا حتی با شماره های 02188456784 و 09022002123 در جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید. مشاوران ما همواره پاسخگوی شما کاربران عزیز هستند. البته که شما برای سپردن پروژه خود به مجموعه ما یعنی سایبرگایز باید از تعرفه سئو و بهینه سازی سایت خبر داشته باشید، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله " تعرفه تولید محتوا در سال 99 " مراجعه کنید.

بسیاری از ابزارهای موجود در این زمینه، اختلاف بین محلی بودن عبارات را در نظر نمی گیرند؛ در حالی که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پس اگر تا الان نتوانسته اید در این زمینه، موفق باشید، پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کرده و نکات آموزشی آن را به خوبی پیاده سازی کنید.

بررسی Google Trends:

Google Trends یک ابزار رایگان و بسیار قدرتمند است که می توانید از آن در زمینه تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنید. یکی از ویژگی های منحصر به فردی که در این ابزار مشاهده می شود، راحتی و بهینه بودن تجربه کاربری آن است؛ شما به راحتی می توانید با این ابزار بهترین ابزارها را برای کسب و کار خود پیدا کنید. Google Trands با ارائه حجم مناسبی از داده های مربوطه، تعداد بسیار زیادی گزینه مناسب و مفید برای استفاده از آن ها به عنوان کلمات کلیدی هدف، در اختیار شما قرار می دهد.

حال که اهمیت تحقیق عبارات کلیدی و کاربردی بودن ابزار Google Trends برای آن را به خوبی درک کرده اید، پیشنهاد می کنیم که از 5 روش استفاده از Google Trends که در ادامه این مقاله برای شما ارائه کرده ایم را به دقت مطالعه کنید.

5 کاربرد Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی

  • کشف کلمات کلیدی بر اساس منطقه:

ممکن است که شما از ابزاری برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید که اهمیت زیادی به منطقه ای که شما در آن فعالیت دارید، نمی دهند. این دسته از ابزارها در برخی از موارد ممکن اطلاعات نادرستی در اختیار شما بگذارند؛ مثلا ممکن است که شما تصور کنید رقابت برای کسب رتبه های برتر برای یک کلمه کلیدی مورد نظرتان، اندک باشد، در صورتی که اینطور نیست.

به عنوان مثال ممکن است که در دو منطقه مختلف، اسامی متفاوتی برای یک مفهوم خاص وجود داشته باشد. به همین دلیل ممکن است شما به اشتباه از کلمه کلیدی منطقه ای استفاده کنید که کارایی برای شما ندارد. این قضیه آسیب های جدی به سئو محلی و کسب و کار شما وارد می کند.

با جستجوی این موارد در ابزار جستجو کلمه کلیدی SEMrush، داده هایی مربوط به حجم کلمات کلیدی برای شما به نمایش در می آید و همچنین می توانید که اصطلاحات و عبارات مرتبط با مشاهده کنید. اما شما با استفاده از این ابزار نمی توانید اطلاعاتی در مورد متفاوت بودن برخی از عبارت در مناطق مختلف به دست بیاورید. ابزار تحقیق کلمات کلیدی SEMrush گزینه بسیار فوق العاده ای برای شما است اما ممکن است که اطلاعات کاملی در همه زمینه ها ارائه نکند.

به طور کلی پیشنهاد می کنیم که به این اطلاعات بسنده نکرده و شخصا کلمه کلیدی پیشنهادی که با استفاده از ابزار کلمات کلیدی به دست آورده اید را در گوگل جستجو کنید. علت این است که افراد در منطقه های مختلف، در مورد یک عبارت کلیدی، از جملات و مفاهیم متفاوتی استفاده می کنند.

Google Trends اطلاعات مفیدی در مورد متفاوت بودن عبارت های کلیدی در مناطق مختلف به شما نشان می دهد. شما می توانید پس از اینکه کشور مورد نظر خود را انتخاب کردید، کلمات کلیدی مرتبطی که در دیگر منطقه های کشور شما مورد استفاده قرار می گیرد را نیز مشاهده کنید.

  • تغییرات در روند جستجوهای کاربران:

بر اساس آمارهای به دست آمده متوجه می شویم که جستجوهایی که توسط کاربران انجام می شود، به مرور زمان تغییر می کنند. به همین دلیل شما باید عبارات کلیدی که در گذشته به کار می رفته، کلماتی که در اکنون استفاده می شوند و آن دسته از عبارات کلیدی ها پیش بینی می شود در آینده بیشتر توسط کاربران جستجو می شوند را در روند تولید محتوای اختصاصی خود پیاده سازی کنید.

5 کاربرد Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی

گوگل ترندز ابزاری است که در این زمینه به شما کمک می کند. این ابزار با به کارگیری نمودار به شما نشان می دهد که در حال حاضر کاربران هدف شما از چه عبارات هایی برای جستجوهایشان استفاده می کنند و چه عبارت کلیدی در حال افزایش میزان جستجو و جایگزینی به جای کلمه کلیدی قدیمی است.

البته دقت داشته باشید که این روند پیشرفت یا پسرفت جستجوی یک عبارت کلیدی ممکن است که موقتی باشد و یا اینکه کاربران به دلایل خاصی، تصمیم گرفته اند که در مدتی مشخص از یکسری عبارت کلیدی خاص استفاده کنند.

به هر حال پیشنهاد می کنیم که تمامی این عبارات را در محتوای خود به کار ببرید و مقاله های سایت خود را برای زمان های آینده نیز بهینه کنید. همچنین هیچ زمان نباید از اهمیت بروز رسانی محتواهای وب سایت خود غافل شوید.

  • تقویت Google Analytics:

ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که شما عملکرد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کرده و متوجه بروز یکسری تغییرات بزرگ شده باشید. همچنین امکان دارد که شما دارای اطلاعات و توانایی کافی برای مرتفع کردن اینچنین مشکلاتی نیستید.

برای بررسی و رفع این موضوع، پیشنهاد می کنیم که داده های حساب های کاربری Google Search Console و اطلاعاتی که در Google Analytics شما وجود دارد را چک کرده و بررسی کنید که صفحه اصلی وب سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص، تا چه میزان توانسته است که ترافیک طبیعی دریافت کند.

این اطلاعات به دست آمده را با تحلیل های Google Trends مقایسه کنید و بررسی کنید که کاربران تا چه حدی برای عبارت مورد نظر شما در گوگل جستجو می کنند. به این صورت شما می توانید که یک تحقیق کلمه کلیدی موفقی داشته باشید.

  • بررسی املای متفاوت یک عبارت کلیدی:

تعداد بسیار زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که بیشتر آن ها نتایجی که برای تحقیق کلمه کلیدی به شما نشان می دهند را از فیلترهای خاصی رد نمی کنند. کاربران در گوگل ممکن است که یک کلمه را با املاهای مختلف جستجو کنند و نکته جالبی که وجود دارد این است که حتی اگر املای کلمه مورد نظر اشتباه هم جستجو شود، باز هم می تواند به عنوان یک عبارت کلیدی در نظر گرفته شود.

در نتیجه اهمیت زیادی دارد که یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی، املاهای متفاوت یک عبارت را برای شما به نمایش در بیاورد. Google Trends در این زمینه عملکرد بسیار فوق العاده ای دارد. با استفاده از این ابزار شما می توانید کیفیت و کمیت جستجوی که برای دو کلمه کلیدی یکسان با املاهای متفاوت می شود را مورد بررسی قرار دهید.

5 کاربرد Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی

  • تحقیق کلمات کلیدی بر اساس بروزترین جستجوها:

Google Trends به شما این امکان را می دهد که جستجوهایی که برای یک کلمه کلیدی خاص انجام می شود را در زمان های مختلف مشاهده کنید؛ این آمارها، جستجوهای یک روز گذشته، چند ساعت گذشته و حتی اطلاعات مربوط به یک ساعت گذشته را به نمایش در می آورند. شما می توانید که از روش های زیادی برای این کار استفاده کنید.

نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید تا در مورد تحقیق کلمات کلیدی خود اشتباهی انجام دهید، این است که گوگل ترندز هم در برخی موارد ممکن است که نتواند تفاوت های ضروری بین دو عبارت کلیدی را نشان دهد. چراکه ممکن است که علاقه و تمایل افراد برای جستجو در مورد یک موضوع از بین رفته و به سمت دیگری هدایت شده باشد. این موضوعی است که Google Trends نمی تواند از پس آن بر بیاید.

  • مهسا فتحی منش
  • ۰
  • ۰

معرفی الگوریتم Bert:

کلمه BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers است. یکی از هوشمندترین و بزرگ ترین الگوریتم هایی که در سال های اخیر کمپانی گوگل راه اندازی و سپس معرفی کرده، الگوریتم bert است که بسیاری عقیده دارند با معرفی و شروع کار این الگوریتم تغییر و تحول کاملی در موتور جستجوی گوگل و جستجوهای اینترنتی رخ داده است. الگوریتم برت یک الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی است و به کمک ربات های خزنده گوگل آمده و فعالیت آن بر پایه شناخت و درک ساختار معنایی کلماتی است که در یک عبارتی توسط کاربر جستجو می شود. به این عبارت مورد جستجوی کاربر اصطلاحا کوئری گفته می شود. برای مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی سئو و طراحی سایت می توانید بر روی لینک کلیک کرده و یا با شماره 02188456784 و 09022002123 تماس بگیرید.

الگوریتم BERT چیست و تاثیر آن بر سئو

هدف الگوریتم bert چیست؟

شاید متوجه شدید که بسیاری از کاربران به ویژه کاربران مبتدی عبارت مورد جستجوی خود را به زبان عامیانه و محاوره می نویسند و جستجو می کنند که البته به لطف الگوریتم برت این گونه عبارات نیز نتایج دقیق و نزدیکی را به کاربر نمایش می دهد.

الگوریتم برت یک مدل از زبان محاوره و عامیانه است که به کمک الگوریتم های دیگر گوگل آمده است تا معنای کوچک ترین بخش های زبان محاوره و حتی استفاده از حروف اضافه در متن و عبارت را متوجه شود و به دلیل پیاده سازی این الگوریتم با استفاده از هوش مصنوعی، بتواند به خوبی یک انسان درک کند. وقتی که شروع به تایپ کردن یک عبارت در گوگل می کنید متوجه می شوید که چند عبارت کامل که قبلا مورد جستجوی کاربران بوده است را نمایش می دهد که اکثر این عبارات به زبان عامیانه و محاوره است.

اگر کمی دقیق تر و منطقی تر به این موضوع نگاه کنید متوجه خواهید که موجوداتی که در موتور جستجوی گوگل سرچ می کنند انسان هستند و معمولا به زبان عامیانه جستجو می کنند و درست به همین دلیل است که ربات های گوگل به جای پیاده سازی و استفاده از ساختار ماشینی، به بعد انسانی و طبیعی با استفاده از هوش مصنوعی توجه می کنند و در نتیجه نتایج این جستجوها ایده آل تر و نزدیک تر به ذهن کاربر خواهد بود.

در مقالات قبلی در مورد نزدیک ترین نتایجی که با استفاده از الگوریتم rank brain به کاربران ارائه می شد، صبحت کرده ایم، چرا که این الگوریتم نیز از هوش مصنوعی بهره می برد. الگوریتم bert مکمل الگوریتم رنک برین است و نتایج مرتبط تری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

تاثیر الگوریتم BERT روی کوئری های مختلف:

طبق آخرین اطلاعات و اخباری که در مورد کمپانی گوگل منتشر شده، آخرین به روز رسانی الگوریتم های گوگل در سال ۲۰۱۹ بوده است اما تعداد کمی از شبکه های اجتماعی از الگوریتم برت و شروع کار آن و تاثیری که در رتبه سایت ها داشته است؛ صحبت کرده اند، اما دلیل چیست؟

الگوریتم BERT چیست و تاثیر آن بر سئو

دلیل اصلی این که صحبت زیادی از تغییر رتبه توسط الگوریتم برت به میان نیامده این است که الگوریتم bert تمرکزش را روی عبارات طولانی و کوئری های طولانی که توسط کاربران جستجو می شود، گذاشته است اما سئوکاران برای بهبود وضعیت سئو (بهینه سازی سایت) از عبارات و کلمات کلیدی طولانی استفاده نمی کنند و درست به همین دلیل است که تاثیرات الگوریتم برت روی رتبه سایت ها مشهود نبوده است و برخی از سئوکاران متوجه این تغییرات نشده اند.

الگوریتم BERT روی سئو سایت چه تاثیری دارد؟

حتما بعد از خواندن این مقاله و آشنا شدن با الگوریتم برت این سوال برای شما هم پیش آمده که آیا الگوریتم برت روی سئو سایت تاثیر دارد یا نه؟ جواب قانع کننده و معقولی که می توان داد این است که: هر گونه به روز رسانی که در الگوریتم های موتور جستجوی گوگل رخ می دهد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روند و احتمالا وضعیت سئو سایت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

صحبت های زیادی در شبکه های اجتماعی در مورد بهینه سازی برای الگوریتم برت گفته شده که این صحبت ها چیزی جز شوخی نیست و طبق گفته آقای دنی سالیوان که در توئیتر گفته شده: ” هیچ روش مشخص و ثابت شده ای در مورد بهینه سازی برای الگوریتم bert گوگل وجود ندارد.” در واقع با پیاده سازی الگوریتم برت روند موتور جستجوی گوگل را هوشمندتر کرده تا بتواند کوئری و  درخواست های کاربران را بهتر و هوشمندانه و دقیق تر بفهمد و درک کند و در نتیجه بهتری را به کاربر نمایش دهد.

نکته قابل توجه و مهمی که می توان برای بهبود وضعیت سئو سایت و مطابق با به روز رسانی های گوگل و الگوریتم وجود دارد این است که با توجه به نیاز کاربران استراتژی مناسب و کاربردی متناسب با مخاطبان و بازدید کنندگان “تولید محتوا” کنید.

منظور این است که این الگوریتم تمرکزش را روی “هدف جستجو کاربر” قرار داده است و به همین دلیل است که به کارگیری “استراتژی تولید محتوا” و ایجاد تجربه کاربری بهتر و راحت تر تاثیر گذار خواهد بود.

الگوریتم BERT چیست و تاثیر آن بر سئو

هدف از پیاده سازی الگوریتم برت:

بعد از پیاده سازی و شروع کار الگوریتم برت یکی از کارهایی که این الگوریتم انجام می دهد پیش بینی پیش بینی هدف جستجوی کاربر و ارائه نزدیک ترین نتیجه به جستجوی کاربر با در صد خطای بسیار کم است. برای درک بهتر کارکرد این الگوریتم با یک مثال توضیح می دهیم:

برای مثال زمانی که یکی از کلمات عبارت مورد جستجوی خود را سهوا اشتباه تایپ می کنید، الگوریتم bert به دلیل درک مفهوم مورد جستجوی کاربر متوجه منظور او می شود و می بینید که نزدیک ترین جواب به ذهن و هدف کاربر را به او نمایش می دهد.

شاید این سوالات در زمینه الگوریتم Bert برای شما هم پیش آمده است که:

  • آیا الگوریتم برت برای سایت های فارسی نیز فعال است؟ در ابتدای فعالیت الگوریتم bert روی سایت هایی که زبان انگلیسی داشتند تاثیر گذاشت، اما بعد از رو سفید شدن این الگوریتم برای سایت های انگلیسی، به مرور تاثیر آن روی سایت های زبان فارسی نیز پدیدار شد.
  • الگوریتم برت جایگزین الگوریتم رنک برین است؟ ماهیت الگوریتم برت بر پایه هوش مصنوعی است و به همین دلیل بسیاری از افراد گمان کنند که این الگوریتم همان الگوریتم رنک برین است. در صورتی که این چنین نیست و این دو الگوریتم مکمل یکدیگر هستند، اما ارتباطی با یکدیگر ندارند.

الگوریتم BERT چیست و تاثیر آن بر سئو

  • مهسا فتحی منش
  • ۰
  • ۰

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) که در بین ایرانیان به گوگل آنالیتیکز یا گوگل آنالیز نیز معروف است، یکی از بهترین ابزارهای گوگل برای آنالیز داده‌ها، تحلیل سایت و بررسی میزان ترافیک سایت است که از طریق آن می‌توان به بررسی آمارهای مربوط به کمپین دیجیتال مارکتینگ نیز پرداخت و استراتژی بازاریابی محتوا دیجیتال سایت خود را بهبود بخشید. این مقاله بلاگ سایبرگایز به آموزش گوگل آنالیتیکس می‌پردازد تا از طریق امکانات رایگان آن بتوانید به رشد کسب‌ و کار آنلاین خود کمک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهینه سازی سئو سایت و طراحی سایت میتوانید به لینک های مربوطه مراجعه کرده و یا به صفحه خدمات سئو ما بروید و یا حتی با شماره های 02188456784 و 09022002123 در جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید. مشاوران ما همواره پاسخگوی شما کاربران عزیز هستند.

آموزش گوگل آنالیتیکس برای آنالیز سئو سایت

گوگل آنالیتیکس چیست؟

GA یک ابزار تحلیلی است که جزییات عمیقی از عملکرد وب سایت و یا عملکرد اپ بدست می دهد. این ابزار با تمام محصولات بازاریابی گوگل ادغام می‌شود (از جمله گوگل ادز، سرچ کنسول و دیتا استودیو) و آن را تبدیل به یک گزینه بسیار معروف برای هر کسی ساخته که از ابزار های گوگل استفاده می‌ کند.

چگونه از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم؟

  • اگر اکانت ندارید یک اکانت ایجاد کنید.
  • یک نام، URL و صنعت وب‌سایتی که می‌خواهید آن را دنبال کنید اضافه کنید.
  • کد پیگیری جاوااسکریپت مورد نظرتان را دریافت کنید که این به GA امکان نظارت بر سایتتان را می‌دهد.
  • این کد را مستقیما بعد از تگاضافه کنید (جزییات بیشتر در زیر).
  • پرتال GA تان را بازدید کنید و با نگاه به بخش “گزارش‌های همزمان” (Real-Time reports) ببینید آیا کدتان کار می‌کند و در عین حال در جاهای مختلف سایتتان در تب‌ های مختلف یا در تلفن ‌تان کلیک کنید. این گزارش حداقل باید یک بازدید کننده را به سایت نمایش دهد (آن بازدید کننده شمایید).

بخش گوگل آنالیتیکس چیست؟

یک بخش یک زیر مجموعه از داده ‌هاست. دوست دارم برایتان یک پیتزا را که از اسلایس‌ های متفاوتی تشکیل شده تصویر سازی کنم، یک اسلایس دارای پستو و موزارلاست، یک اسلایس دارای سس و فلفل است، یک اسلایس دارای ژامبون و آناناس و غیره می‌باشد. اگر بخواهیم استعاره ‌ای صحبت کنیم هر اسلایس استعاره از یک بخش است. شما می‌توانید براساس موارد زیر بخش‌هایی را ایجاد کنید:

  • کاربران (برای مثال، کاربرانی که قبلا از سایتتان خرید کرده‌اند، کاربرانی که برای مشاوره ثبت‌نام کرده‌اند و غیره)
  • سشن‌ ها (جلسات) (برای تمام سشن‌هایی که از کمپین خاص بازاریابی ایجاد شده‌اند، تمام سشن‌هایی که در آن صفحه قیمتش دیده شده)
  • هیت ‌ها (برای مثال، تمام هیت‌هایی که در آن خرید از 85 دلار بیشتر شود، تمام هیت‌هایی که در آن محصولی خاص به کارت اضافه می‌شود)

آموزش گوگل آنالیتیکس برای آنالیز سئو سایت

گزارش گوگل آنالیز (Reporting):

قسمت گزارش به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات دقیقی در مورد مخاطبان خود دریافت کنید. بر روی منوی سمت چپ، شما با یک گزینۀ جستجو روبرو هستید تا به دنبال گزارش‌های مورد نظر خود بگردید و یک لیست از لینک‌هایی دارید که شما را به قسمت‌های مهم گوگل آنالیز هدایت می‌کنند.

میانبرها (Shortcuts):

کاربرد این قسمت از اسم آن واضح است. لینک‌های سریع به گزارش‌های مورد نظر خودتان در گوگل آنالیتیکس. هر زمان که اطلاعات مشخصی را در گوگل آنالیز مشاهده می‌کردید که لازم بود باز هم آنها را بررسی کنید، کافی است بر روی لینک Shortcut در بالای صفحه کلیک کنید تا این گزارش به لیست میانبر اضافه شود و دسترسی به آن راحت تر شود.

رویدادهای هوشمند (Intelligence Events):

منظور از رویدادهای هوشمند، هشدارهایی است که شما می‌توانید در گوگل آنالیتیکس تنظیم کنید. به این ترتیب وقتی که تغییر مورد نظر شما در اطلاعات رخ داد، از طریق یک ایمیل و البته این بخش مطلع می‌شوید. برای رویدادهایی همچون بروز یک تغییر در تعداد دوره‌ها یا تبدیل‌های یک هدف یا سایر متریک‌ها در یک بازه روزانه، هفتگی یا ماهانه می‌توان هشدار تنظیم کرد.

اطلاعات لحظه‌ای (Real-Time):

آیا می‌خواهید بدانید که چند نفر هم اکنون در وب‌سایت شما هستند و چه کاری می‌کنند؟ این بخش اجازۀ دسترسی به این اطلاعات لحظه‌ای را به شما می‌دهد. شما می‌توانید از اطلاعاتی همچون نحوه ورود بازدیدکنندگان، تعداد صفحات دیده شده توسط آنها، صفحات فعال، مکان‌ فعلی آنها و ... را در این صفحه ببینید.

آمار وب سایت شما:

تا اینجای کار به بررسی یک سری از بخش‌های کلی و غیر تخصصی پرداختیم. اما مغز اطلاعات گوگل آنالیز شما در سه بخش بعدی مخاطبان (Audience)، رفتار (Behavior) و تبدیل‌ها (Conversions) نهفته است. این سه بخش اطلاعاتی عمیق از کاربران، منابع ترافیک، محتوا و میزان دستیابی به اهداف را در اختیار شما می‌گذارند. در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

مخاطبان (Audience):

در بخش مخاطبان، شما می‌توانید در مورد کاربران خود و ویژگی‌های آنها اطلاعات کسب کنید. این بخش دارای صفحات مختلفی است که هر چه در مورد کاربران خود بخواهید بدانید را به شما خواهند گفت. در ادامه به بررسی بخش‌های مهم این قسمت خواهیم پرداخت.

رفتار (Behavior):

این بخش شامل سه قسمت است. در بخش اول (New vs Returning) می‌توانید رفتار کاربران جدید را با کاربران قدیمی خود مقایسه کنید. در بخش دوم (Frequency & Recency) می‌توانید ببینید که کاربران قدیمی چقدر ممکن است که دوباره به وب سایت شما سر بزنند و از آخرین بازدید آنها چند روز گذشته است. در بخش آخر (Engagement) نیز می‌توانید میزان درگیر شدن کاربران با وب‌سایت خود و زمانی که در آن گذرانده‌اند را مشاهده کنید.

تبدیل‌ها (Conversions):

این آخرین قسمت گوگل آنالیز است. همانطور که گفتیم منظور از این کلمه، تبدیل شدن بازدیدکننده به کاربر ثابت یا مشتری است. برای این منظور لازم است که شما اهدافی را مشخص کنید و در صورت اینکه کاربر خریدی انجام می‌دهد، اطلاعات خرید را در اختیار گوگل بگذارید. تنظیمات این قسمت باید از طریق بخش مدیریت گوگل آنالیز و به Google Tag Manager انجام شود و بروی سایت پیاده سازی شود (در مطالب بعدی چگونگی این کار را برای شما توضیح خواهیم داد). این قسمت شامل چهار بخش متفاوت اهداف (Goals)، اهداف (Goals)، مسیرهای چند کاناله (Multi-Channel Funnels) و اختصاص (Attribution) است.

آموزش گوگل آنالیتیکس برای آنالیز سئو سایت

در این مطلب به بررسی نکات ابتدایی استفاده از گوگل آنالیز و بخش ‌های مختلف آن پرداختیم. در مطالب بعدی به شما یاد خواهیم داد که چطور اهدافی برای خود تعیین کنید و آنها را اندازه بگیرید، درآمد خود را توسط گوگل آنالیز حساب کنید و صفحات شخصی ‌سازی شده برای خودتان ایجاد نمایید. امیدوارم که این مطلب بتواند کمکی هر چند کوچک در راستای استفاده بهینه از گوگل آنالیتیکس به شما بکند. خوشحال می‌شویم اگر سوالات و نظرات خود در زمینه تحلیل دیجیتال، آموزش سئو و ... را با ما در میان بگذارید.

  • مهسا فتحی منش
  • ۰
  • ۰

برای خرید انواع گوشی های هوشمند و برند گوشی اپل بهتر است که ابتدا با موارد مختلف و مرتبط با خرید گوشی اپل کاملا آشنا شوید. از آن جایی که موبایل یکی از محبوب ترین گجت یا دستگاه های قابل حمل در کل دنیا محسوب می شود خیلی از برند ها مانند اپل، سامسونگ، هوآوی، شیائومی، نوکیا، سونی، ال جی و... دست به تولید و عرضه گوشی هوشمند زدند.

خرید انواع گوشی اپل

بررسی شرکت اپل:

شرکت اپل یک شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی، نرم‌افزار کامپیوتر و ارائه‌دهنده خدمات آنلاین فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در سیلیکون ولی کشور آمریکا تاسیس شد. این شرکت در دهه هفتاد میلادی با معرفی ریز رایانه های اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود.

کمپانی اپل در سال ۱۹۷۱ با دوستی استیو وزنیاک ۲۱ ساله مهندس کامپیوتر و استیو جابز ۱۶ ساله متولد شد به طوری‌که با گذشت شش سال از آشنایی این دو نفر در سال ۱۹۷۷ این کمپانی با معرفی کامپیوتر شخصی اپل I که در گاراژ خانه جابز به صورت دستی ساخته شده بود رسما  با نام تجاری Apple Computer Inc به بازار تکنولوژی وارد شد.

در اوایل دهه ۹۰ اپل به این نتیجه رسید که برای باقی‌ماندن در دنیای کامپیوتر باید مکینتاش را بازنویسی کند. احتیاجات کاربران و برنامه‌ های کامپیوتری با سخت ‌افزار و سیستم‌ عامل‌ های فعلی قابل پاسخگویی نبودند. در سال ۱۹۹۴ اپل طرفداران خود را با اتحاد با رقیب قدیمی خود یعنی آی ‌بی ‌ام و موتورولا غافلگیر کرد.

نماد اصلی اپل توسط استیو جابز و رون وین طراحی شده بود که پدر آیزاک (اسحاق) نیوتن را نشان می‌داد در حالی که زیر یک درخت سیب نشسته ‌است. هر چند این طرح خیلی زود با طرح مشهور سیب رنگین کمان که یک گاز از کنار آن گرفته شده تعویض شد. این یکی از طرح‌ هایی بود که راب جانوف در سال ۱۹۷۷ میلادی طراحی کرده بود.

خرید انواع موبایل اپل

در سال ۱۹۹۸ نماد اپل تک رنگ شد بدون اینکه رنگ خاصی برای آن به کار رود، برای مثال سیب بر روی Power Mac G۵ و آی‌ مک اپل خاکستری است، در Mac OS X به صورت پیش ‌فرض آبی است. در صفحه بوت OS X ۱۰٫۳ و OS X ۱۰٫۴ رنگ کرمی دارد و بر روی iBook و Power Book G۴ و مک‌ بوک پرو سفید است.

نماد اپل یکی از شناخته شده ‌ترین نمادها در جهان است و به‌ طور بر جسته در تمامی محصولات اپل و فروشگاه ‌ها دیده می‌شود. کامپیوتر اپل سازنده عمده کامپیوتر های شخصی واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا که کامپیوتر های غیر سازگار با آی‌ بی‌ ام تولید می‌کند.

خرید گوشی:

در دنیای پر زرق و برق و وسیع گوشی‌ های هوشمند یک راهنمای خرید گوشی می‌تواند در فرآیند انتخاب گوشی راهگشا باشد. امروزه خرید گوشی ‌های هوشمند با توجه به کارایی و قابلیت‌های فراوانی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، تبدیل به یک دستیار همه کاره برای اکثر افراد شده ‌اند که کاربران می‌توانند به وسیله آن طیف وسیعی از فعالیت ‌های روزانه خود را از راه دور و بدون رفت و آمد به محل ‌های دیگر انجام دهند و از زمان خود بهترین استفاده ممکن را ببرند. همچنین از طریق پیام ‌رسان ‌ها و شبکه ‌های اجتماعی مختلف با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کرده و لحظات تلخ و شیرین زندگی خود را با آنان به اشتراک می‌گذارند. اما در میان این تنوع گسترده از گوشی‌های هوشمند، انتخاب خرید گوشی موبایل مناسب پیچیده خواهد بود به همین جهت در این راهنما قصد داریم نکات مهمی را در خصوص انتخاب گوشی مناسب مطرح کنیم.

برترین برند های گوشی موبایل کدام اند؟

همانطور که میدانید در حال حاضر گوشی‌ های موبایل تبدیل به ابزارهایی بسیار فراتر از یک وسیله‌ ارتباطی شده‌ اند. یک گوشی هوشمند در واقع کامپیوتری جیبی است با توانایی و کاربردهای فراوان که روز به روز هم به این توانایی‌ هایش افزوده می‌ شود. شما با داشتن یک گوشی هوشمند، یک کامپیوتر کوچک، یک دوربین عکاسی و فیلمبرداری و یک ابزار ارتباطی پیشرفته را یکجا در اختیار دارید. بنابراین برای اینکه بتوانیم بهترین گوشی هوشمند را انتخاب کنیم، باید ابتدا ویژگی‌های اصلی ان ها را دانسته و بنابر نیاز خود انتخاب کنیم.

عوامل مختلفی در تصمیم گیری ما برای خرید گوشی موبایل دخیل هستند، از شکل و شمایل و طراحی گوشی گرفته تا دوربین و شواهد ظاهری و باطنی آن؛ طبیعی است که در صورتی که ندانیم در هنگام خرید، به چه نکاتی باید توجه کنیم، تصمیم گیری برایمان دشوار باشد. شما ابتدا باید مشخص کنید که چه انتظاراتی از گوشی هوشمندی که میخواهید بگیرید دارید و برای چه کارهایی بیشتر استفاده میکنید، چراکه اگر نیازهایتان را مشخص کرده باشید انتخاب و خرید برای شما راحت تر است. و ما هم در این مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد.

خرید انواع موبایل اپل

خرید گوشی اپل:

کمپانی بزرگ اپل یکی از اولین تولید کنندگان گوشی هوشمند در تمام دنیا به حساب می آید. این برند قدرتمند با عرضه سییتم iOS وارد بازار شد و تجربه بالایی در این زمینه کسب کرد که نتیجه این تجربه گوشی های موجود و قدرتمند اپل در بازار جهانی گوشی ها است.

فارغ از اینکه دوستدار یا متنفر از اپل باشید، این حقیقت قابل کتمان نیست که اپل یکی از قدرتمند ترین برند های جهان محسوب می ‌شود و هر چند بخش اعظمی از موفقیت فعلی آن به گوشی ‌های هوشمند این شرکت بر می‌گردد، ولی این شرکت پیش از عرضه اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ هم برند محبوبی به حساب می ‌آمد.

به ‌عنوان مثال می‌توانیم به آیپاد ها اشاره کنیم که انقلابی را در زمینه‌ MP3 پلیرها آغاز کردند. در همین زمینه نباید کامپیوتر های دسکتاپ اپل را از قلم بیندازیم که از اتاق‌ خواب کودکان تا دانشگاه‌ ها یافت می‌شود و مک ‌بوک ‌ها هم در مکان ‌های مختلفی از جلسات تجاری شرکت ‌ها گرفته تا سخنرانی اساتید دانشگاه حضور گسترده ‌ای دارند.

چرا باید گوشی موبایل اپل بخریم؟

بدون تردید می‌دانید که آیفون ‌های اپل از پر طرفدار ترین و پر فروش ‌ترین گوشی ‌های هوشمند کنونی موجود در بازار هستند. آیفون ‌های اپل قیمت بسیار بالایی دارند و این موضوع از دید بسیاری یک نقطه ضعف محسوس برای این محصولات به شمار می‌رود. شما هیچ ‌گاه نمی‌توانید به دنبال خرید آیفونی با قیمت مقرون به صرفه باشید و برای خرید آیفون ‌های اپل ملزم به پرداخت هزینه‌ گزافی خواهید بود.

یکی از عواملی که می‌ تواند هر کاربری را نسبت به خرید آیفون‌ های اپل قانع کند مربوط به کیفیت ساخت این محصولات است. کیفیت ساخت آیفون‌ های اپل فوق ‌العاده بوده و اپل برای طراحی این محصولات به واقع زمان زیادی را صرف می‌کند.

تنوع محصولات اپل به اندازه سایر کمپانی‌ های تولید کننده محصولات اندرویدی نیست و این موضوع خود می‌تواند نقطه قوتی در طراحی و ساخت گوشی های آیفون اپل به شمار آید. بدون تردید شرکتی که در طول سال محصولات کمتری را روانه بازار کند، می‌تواند زمان بیشتری را صرف افزایش کیفیت ساخت محصولاتش نماید.

خرید انواع گوشی اپل

از کجا گوشی موبایل اپل بخریم؟

این سوالی است که اکثر افراد از دوستان خود می پرسند. خرید کالای اصلی و دست اول همواره از مهمترین دغدغه خریداران بوده و خواهد بود. عدم حضور نمایندگان معتبر و قابل اعتماد برای محصولات کمپانی اپل در ایران، مشکلات فراوانی را برای خریداران ایجاد می‌کند. بهترین راه خرید این نوع مدل از نمایندگی های اپل در بازار اصلی کامپیوتر هر شهر است. اگر به یک نمایندگی اپل معتبر در شهر خود دسترسی ندارید، می توانید از سایت های اینترنتی خرید کنید. در اکثر سایت های معتبر اینترنتی، تمامی مدل های گوشی اپل با قیمت و اطلاعات آن نوشته شده است و شما می توانید با بررسی آن ها و بسته به بودجه خود یک مدل را انتخاب و خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی دیجی لند است. دیجی لند با بررسی انواع گوشی های اپل و دیگر برند ها به شما برای خرید کمک می کند.

قیمت خرید انواع گوشی اپل:

اپل شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه های مختلفی از جمله گوشی، ساعت هوشمند، آیپد و...  فعالیت می کند. گوشی های اپل (آیفون) از جمله محصولاتی هستند که طرفداران و کاربران بسیاری را جذب خود نموده اند و تنوع گوشی های آیفون شاید باعث سردرگمی کاربران برای انتخاب گوشی گردد.

بنابراین دیجی لند سعی نموده است با گردآوری نقد و بررسی گوشی ها و ارائه پایین ترین قیمت، روند خرید گوشی های آیفون را برای کاربران آسان تر نماید. کاربران میتوانند با مراجعه به صفحات، تصاویر گوشی های آیفون، آخرین قیمت، موجودی و یا ناموجود بودن محصولات، مقایسه، نمودار قیمت و مشخصات مربوط به گوشی های آیفون را مشاهده نمایند.

گوشی های موبایل اپل یکی از گرانترین نوع مدل ها در جهان است؛ اما باید بدانید که خیلی بیشتر از پول پرداختی می توانید از مدل های مختلف اپل کار بکشید. عمر بالایی که این نوع گوشی ها دارند، باعث شده که بسیاری از افراد هر طور شده، مدل های مختلف را خریداری کنند. برای همین اگر بودجه کافی برای خرید دارید یا می توانید تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما یک مدل از اپل را خریداری کنید.

برخی از گوشی های آیفون اپل که شامل آیفون 11 پرو مکس، آیفون X، آیفون XS مکس، آیفون 11 پرو، آیفون XR، آیفون SE 2 و... می شوند در عکس زیر با قیمت و تاریخ معرفی آمده اند. شما عزیزان برای خرید می توانید به صفحه خرید گوشی ها در سایت دیجی لند رفته و آنجا مشخصات انواع گوشی های آیفون را مشاهده کنید و در صورت نیاز به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید. و یا می توانید برای خرید و کسب مشاوره رایگان درباره گوشی های دیگر و اپل، با مشاورین ما با شماره های 02155312403 و 09129619877 در ارتباط باشید.

فیمت خرید گوشی های آیفون اپل

قبل از خرید گوشی اپل چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

گوشی های هوشمند این روزها با پیشرفت چشمگیری که در سطح جهان داشته اند، یکی از پر طرفدار ترین صنایع می باشند که در هر رنج قیمتی که می خواهید می توانید تهیه و خریداری کنید. با این حال اسمارت فون ها بیشتر از گوشی همانند مغز دوم ما انسان ها می باشند که تمام شماره ها و اطلاعات مورد نظرمان در آنها ذخیره هستند.

اما به دلیل افزایش قیمت ها در بازار امروز کشور، شاید توانایی خرید گوشی نو برای هر یک از علاقمندان به اسمارت فون ها ممکن نباشد و به همین دلیل اغلب تصمیم به خرید گوشی های دست دوم می کنیم تا بتوانیم با قیمت کمتری گوشی مورد نظر خود را خریداری کنیم یا بنابر دلایل شخصی ممکن است گوشی هوشمند خود را بفروشید و اقدام به خرید گوشی هوشمند دیگری نمایید.

برای خرید گوشی های اپل اصل و اطمینان از اینکه این گوشی دست دوم نیست باید چند چیز مشترک در همه گوشی های اپل را چک کنید. برای مثال شما باید برخی از نکاتی که در ادامه ذکر شده است را بررسی کنید.

  • آنلاک فکتوری (Factory Unlocked).
  • آنلاک به وسیله اپراتور (Operator Unlocked).
  • گارانتی.
  • اپل آی‌دی (Apple ID).
  • شماره کارت مداری بین‌المللی یا ICC ID.
  • پارت نامبر (Part Number).
  • به امضای اپل دقت کنید.
  • حتما به مشخصات مندرج در برچسب پشت جعبه گوشی دقت کنید.
  • بررسی اکتیو شدن آیفون.
  • سیم کارت ایران را داخل دستگاه قرار دهید.
  • به امضای اپل روی لوازم جانبی دقت کنید.
  • مهسا فتحی منش
  • ۰
  • ۰

جک درب پارکینگ که با نام‌های جک پارکینگی، جک برقی درب، درب اتوماتیک پارکینگ و جک درب ریموت کنترلی پارکینگ شناخته می‌ شود، یکی از محصولاتی است که در حدود ۱۵ تا ۲۰ سال است، وارد بازار شده است. امروزه بیشتر درب‌ های پارکینگ‌ های اماکن عمومی، منازل و خصوصی دارای سیستم‌ های اتوماتیک می باشد. یکی از انواع متنوع درب‌های اتوماتیک، جک درب پارکینگ می باشد که بطور کلی جک پارکینگ وسیله ایست که باز و بسته شدن درب ورودی حیاط یا درب پارکینگ منزل یا درب ورودی محل کار را بطور اتوماتیک و تنها با فشردن یک دکمه روی ریموت انجام داده و راحتی و امنیت را به ارمغان می‌آورد.

جک برقی یکی از موضوع های مهم درب های پارکینگ و اتوماتیک می باشد. امروزه درب های اتوماتیک بسیار رایج می باشد و یکی از مهم ترین عناصر این درب ها، جک برقی آن می باشد. از آن جهت که این درب ها بسیار پرطرفدار شده است. انواع مختلف جک درب پارکینگ از نوع درب ورودی تعبیه شده برای ساختمان تاثیر می گیرد و مدلهای مختلف آن به عواملی چون وزن درب ،عرض درب و تعداد تردد در روز بستگی دارد.

جک درب پارکینگ بسته به شیوه باز و بسته شدن درب ورودی که اعم از لولایی و ریل بلبرینگ می باشد، شامل دو نوع اصلی بازویی و ریلی می باشند. شما می توانید جهت نصب جک پارکینگ با شماره ۰۹۱۲۶۷۸۸۳۷۸ تماس بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از درب های اتوماتیک می توانید برروی لینک کلیک کنید.

توجه کنید که در گرمای تابستان یا سرمای زمستان برای بازکردن درب ورودی حیاط یا پارکینگ منزلتان مجبورید خودرو خود را ترک و درب را باز کرده و پس از داخل شدن دوباره پیاده شده و آنرا ببندید پس به این فکر کنید که اگر در این حین که از خودرو پیاده شدید، فراموش کنید درب خودرو را قفل کنید، ممکن است مشکلاتی از قبیل مزاحمت یا سرقت رخ بدهد. با توجه به این چند نکته، چندان هم بیراه نیست که جک درب پارکینگ را مانند سیستم دزدگیر اماکن برای تأمین امنیت و آرامش محل کار و منازل لازم بدانید.

اجزای تشکیل دهنده جک درب پارکینگ:

جک بازویی : جک بازویی درواقع ابزاری برای انتقال نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی می باشد.

ریموت کنترل : ریموت کنترل وسیله ارتباطی کاربر با مرکز فرمان می‌با شد که غالبا ۲ ریموت کنترل در پکیج وجود دارد.

چشمی : چشمی به دلیل داشتن سیستم مادون قرمز اگر خودرو، عابری یا مانعی در مقابل چشمی حس کند، از باز و بسته شدن درب جلوگیری می‌کند و مانع از صدمه زدن درب به خودرو می شود.

مرکز فرمان : همانطور که از اسم آن مشخص می باشد وظیفه فرمان برای باز و بسته شدن و توقف جک‌ها را دارد و در آخر رابط بین ریموت کنترل و جک پارکینگ می‌ باشد.

فلاشر : فلاشر درواقع با علایم و آلارم هشدار دهنده مختلف مانند چشمک زدن، پیام مرکز فرمان را نشان می‌ دهد.

جک درب پارکینگ چیست ؟

جهت حفاظت از جک پارکینگ چه کارهایی باید انجام دهیم؟

  • در تابستان برای چشمی یک سایبان تعبیه کنید (آفتاب به صورت مستقیم به آن نخورد)
  • در زمستان جهت جلوگیری از یخ زدگی موتور درب اتوماتیک را با پشم شیشه بپوشانید
  • چشمی را هراز گاهی تمیز کنید
  • تعویض به موقع باتری ریموت کنترل
  • به نحوه باز شدن درب ها و صدای آن دقت کنید، در صورت صدای اضافه و خلل در باز و بسته شدن، درب ها تراز نیستند و باید تراز بشوند
  • در زمستان تمامی قسمت ها (ریل، غلتک، جک و فنرها) با روغن مناسب روغن کاری کنید
  • مهسا فتحی منش
  • ۰
  • ۰

به تجهیزاتی که به صورت افقی بر روی یک پایه قرار داشته و یک ارتفاع مشخصی از زمین دارد راه بند گفته می شود از آن برای مسیر ورودی مکان های مختلف استفاده می شود. راهبند ها تجهیزاتی هستند که در مکان های پر تردد مثل مسیر های ورودی کارخانجات، مجتمع های مسکونی، پالایشگاه ها، عوارضی ها و پارکینگ های عمومی کاربرد دارند. شما می توانید جهت سفارش و یا نصب راه بند می توانید برروی لینک کلیک کنید یا با شماره ۰۹۱۲۶۷۸۸۳۷۸ تماس بگیرید. تقسیم بندی کلی راه بند به دو صورت زیر می باشد:

  • سیستم محرکه داخلی
  • از نظر نوع کارکرد و قابلیت

راه بند چیست و انواع راه بند

راه بند

راه بند از نظر نوع کارکرد یا باز گشایی و انسداد مسیر به دو نوع راه بند اهرمی و راهبند ستونی تقسیم می شوند.

راه بند اهرمی چیست؟

راهبند اهرمی معمول ترین، رایج ترین و ارزان ترین نوع راه بند است و به این ترتیب عمل می کند که یک کابینت به ارتفاع حدود ۱ متر روی زمین به صورت عمود نصب شده و یک اهرم به طول های گوناگون از ۲ متر تا ۸ متر مسیر عبور و مرور خودروها را کنترل میکند. راهبند های اهرمی جزو با سابقه ترین نوع راهبند ها میباشد که در گذشته به  صورت دستی برای مکان هایی چون تقاطع خیابان ها با ریل های قطار استفاده میشد. با گذشت زمان و پیشرفت فناوری، راهبند های اهرمی دستی، به راهبند های اهرمی اتوماتیک تغییر کردند تا با عملکرد خود نظم و ایمنی و امنیت را ایجاد کند.

راه بند های اهرمی اتوماتیک از رایج ترین و پرمصرف ترین نوع راهبند ها می باشد که دلیل این موضوع را میتوان ایمنی بی نظیر و عملکرد بی نقص آن دانست. راه بند های اتوماتیک اهرمی در مقایسه با راه بند های اهرمی دستی تغیرات بسیار زیادی به خود دیده که اکنون برخی از این ویژگی ها را مورد برسی قرار میدهیم. یکی از مهم ترین مزایای راه بند های جدید اهرمی به کار گرفتن فناوری اتوماتیک میباشد و با وجود این فناوری فرایند بالا و پایین شدن بازوی متحرک با استفاده از ریموت صورت میگیرد.

این ویژگی سبب راحتی و رفاه نگهبانان و مسؤلین راه بند نسبت به گذشته شده است. از دیگر خصوصیات این راه بند دارا بودن سنسور و سیستم های پیشرفته برای ارتقا دادن ایمنی و عملکردی دقیق تر است. مانند وجود دوربین های مدار بسته بر روی راهبند برای نظارت دقیق تر بر رفت و آمد ها و استفاده از سیستم هایی چون سیستم ضد برخورد که برای افزایش ایمنی افراد و وسایل نقلیه استفاده می شود.

راه بند چیست و انواع راه بند

راه بند اهرمی

راه بند ستونی یا بولارد چیست؟

راهبند ستونی یا بولارد یکی از انواع راه بند ها می باشد که به آن راهبند ضد تروریستی نیز میگویند، راه بندها در شکل های مختلفی در بازار وجود دارد که بر اساس نیاز خریداری می شود مثلا برای مکان هایی که عرض ورودی بلند است از راه بندهایی با بوم بزرگ و یا راه بند زنجیری خریداری استفاده می کنند و یا در مکان هایی که ورودی کوچکی دارند از راهبند های با بوم کوتاه استفاده میشود و یا اگر ورودی ساختمان خیلی عریض و پهن باشد 

باید از دو عدد راه بند استفاده کرد که یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست نصب میشود و همزمان با یکدیگر توسط یک ریموت کنترل میشوند و بالا میروند.

راه بند ستونی جهت مسدود کردن مسیر خودروهای با تردد غیر مجاز بدون محدود کردن تردد افراد با ایمنی و کلاس حفاظتی فوق العاده بالا طراحی و تولید شده است . این نوع راه بند بولارد به صورت استوانه ای داخل سطح زمین قرار می گیرد که به کمک سیستم محرک هیدرولیک به سمت بالا و پایین حرکت می کند.

این راه بند ستونی به سفارش مشتریان محترم با ابعاد و مشخصات مورد نظر تولید میگردد. دارای طول، عرض و همچنین ضخامت ورق برخورد راه بند بولارد قابل انتخاب است. در زیر به برخی از ویژگی های راه بند های ستونی می پردازیم :

به راحتی شکسته نمی شوند.

در مقابل خودرو سواری مقاوم می باشند.

جهت رعایت مسائل امنیتی این نوع راه بندها بسیار مناسبند.

جنس این نوع راه بندها معمولا از فولاد می باشد.

راه بند چیست و انواع راه بند

راه بند ستونی

  • مهسا فتحی منش
  • ۰
  • ۰

امروزه امنیت به یک نیاز اساسی در هر جامعه تبدیل شده و همه افراد در هر مکانی تلاش می کنند تا این نیاز را برآورده کنند. یکی از مهمترین وسایلی که در برآورده کردن این نیاز استفاده می‌شود، درب است. درب‌ها در هر مکانی به عنوان ورودی آن مکان شناخته می‌شوند و درامنیت هر ساختمان نقش بسزایی ایفا می‌کنند. درب‌ها انواع مختلفی دارند و می دانیم که درب اتوماتیک به دری گفته می شود که از حسگر های حرکتی و ریموت کنترل استفاده می کنند تا آن را باز و بسته کنند و این درب های اتوماتیک در جهت های مختلفی حرکت می کنند و متریالی که برای ساخت هر درب اتوماتیک استفاده میشود، متفاوت می باشد. در مقاله های قبلی از انواع درب های اتوماتیک گفته ایم شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با انواع درب های اتوماتیک همچنین مزایای درب های اتوماتیک برروی لینک کلیک کنید. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای بپردازیم. جهت خرید و سفارش انواع درب های اتوماتیک شیشه ای می توانید با شماره ۰۹۱۲۶۷۸۸۳۷۸ تماس حاصل فرمایید.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای و بررسی مزیت های آن

درب شیشه ای اتوماتیک

انواع درب های اتوماتیک شیشه ای :

درهای شیشه ای اتوماتیک با قاب های جذاب و سبک های براق برای تکمیل هر ورودی طراحی شده اند. درهای شیشه ای هنگام مشاهده نما بدون مانع برای ورود نور طبیعی به داخل ساختمان، ایده آل هستند. درب به‌ عنوان قسمت اصلی و ارتباط دهنده یک ساختمان یا یک مکان همواره مورد توجه افراد بوده، به‌طوری‌ که از گذشته تا به امروز در روند شکل‌گیری و تحول آن تغییرهای فراوانی داشته است امروزه با پیشرفت در فناوری و کمک آن به زندگی جوامع بشری درب‌ها نیز شکل گذشته و قدیم به خود را از دست‌داده و با تکامل ساخت آن به‌ صورت اتوماتیک در آمده است.

 

درب اتوماتیک شیشه ای تمام گرد (ریولوینگ) و نیم گرد

درب های اتوماتیک منحنی با طراحی زیبا و منحصر به فرد یکی از زیباترین نوع درب های اتوماتیک شیشه ای می باشد که با توجه به طراحی و معماری فضا به شکل نیم دایره، دایره کامل و یا قوسی از یک دایره و کاملا سفارشی ساخته و اجرا می گردد. استفاده از این دربها در مکانهایی که در معماری آنها از ترکیبات منحنی استفاده شده است زیبایی و هارمونی دو چندانی را ایجاد می کند. همچنین با نصب این دربها به صورت دایره کامل باعث ایجاد یک فضای استوانه ای می گردد که این فضا تبادل هوای داخل و بیرون را به حداقل رسانده و اثر قابل توجهی در جلوگیری از اتلاف انرژی و نفوذ گرد و خاک و دیگر عوامل طبیعی به داخل ساختمان و همچنین عدم تداخل نفرات در هنگام ورود و خروج می گردد. این درب های شیشه ای دارای ویژگی های زیر می باشند :

  • قابل اجرا به صورت نیم دایره، دایره کامل و یا بیضی
  • زیبا و سازگار با نماهای منحنی
  • امکان ارتباط با انواع سیستم های کنترل تردد
  • مناسب برای فضاهای کم عرض
  • افزایش میزان بازشوی عرض دهانه به طور اتوماتیک به منظور تسهیل در رفت و آمد دو طرفه
  • دارای سیستم ضد برخورد هوشمند
  • دارای میکروکنترل هوشمند با انواع تنظیمات کاربردی برای کاربران
  • طراحی منحصر به فرد، کارایی بالا و سیستم متحرک هوشمند
  • پر قدرت و کارا برای درب های سنگین
  • حرکت بی صدا، روان و سریع

انواع درب اتوماتیک شیشه ای و بررسی مزیت های آن

درب شیشه ای اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ یا همان کشویی :

درب کشویی یا اسلایدینگ به مدلی از درب اتوماتیک گفته می شود که در برقی در آن به صورت ریلی بازو بسته می شود. سیتم مکانیکی این مدل در برقی به گونه ای ساخته شده است که لت فریم و شیشه سکوریت به وسیله هنگر ها به ریل فوقانی سیتم درب اتوماتیک متصل شده و به واسطه تسمه و انرژی تولیدی از الکتروموتور و فرمان بورد الکترونیکی دستگاه به صورت کشویی باز و بسته می شود. کاربرد آن با توجه به عام بودن درب کشویی می توان گفت که درب کشویی یاsliding در تمام فضاها قابلیت اجرا را دارد و مناسب انواع مکان ها از جمله رستوران ها ، فروشگاه های بزرگ، کافی شاپ ها، ورزشگاه ها، مراکز درمانی، دانشگاه ها و بیمارستان ها و … می باشد.

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی یا سوئینگ :

این درب دارای دو مدل یک لنگه و دو لنگه می باشد. فرم درب اتوماتیک لولایی به شکلی می باشد که توسط جک ها باز و بسته شده و فضای کافی برای عبور را به افراد و وسیله نقلیه می دهند. در درب اتوماتیک لولایی، دو لنگه درب می توانند در کنار هم نصب شوند و از میان انواع درب اتوماتیک لولایی، درب دو لنگه بیشترین کاربرد را دارد به گونه ای که درصد قابل توجه ای درب اتوماتیک لولایی موجود در بازار ایران از این نوع می باشند. درب اتوماتیک لولایی دو لنگه را در مکان های دارای حیاط یا مسقف به کار می گیرند و به ازای اندازه طول هر لنگه از درب ،باید فضایی متناسب در داخل آن را به حالت آزاد باقی گذاشت فضای کافیی برای باز و بسته شدن درب اتوماتیک لولایی به وجود آید. این درب ها دارای ویژگی های زیر می باشند:

درب های اتوماتیک لولایی یا Swing بیشتر در مکان هایی استفاده می شوند که به علت محدودیت در عرض امکان نصب دیگر درب های اتوماتیک وجود نداشته باشد. اپراتور این درب ها طوری طراحی گردیده که نیازی به تعویض درب نبوده و تقریبا قابل نصب بر روی هر نوع درب لولایی می باشند و توانایی باز و بسته کردن درب ها را به داخل و خارج را دارند.

درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی :

این درب اتوماتیک به صورت کشویی و با زاویه ۹۰ درجه باز و بسته می شود و برای ورودی های زاویه دار و با معماری مدرن قابل استفاده است. به دلیل نحوه خاص قرارگیری درب ها،از تابش مستقیم نور به داخل جلوگیری می شود. این مدل درب های اتوماتیک دارای یک ترکیب ایده آل از به کارگیری دو درب بازکن کشویی اتوماتیک به صورت زاویه دار بوده که با ظاهری زیبا و مدرن جهت مکان هایی با معماری خاص پیشنهاد می شود.

این نوع درب ها دارای ویژگی های زیر می باشند :

درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی مانند درب های کشویی عادی است با این تفاوت که از لحاظ ظاهر، این درب به صورت مثلثی طراحی و ساخته می شود. استفاده این نوع سیستم در زیبایی ورودی ساختمان هایی که دارای معماری با نماهای خاص می باشد موثر است. هر چند استفاده از این دربها معمولا سلیقه ای است و از لحاظ مکانیزم عمل و تجهیزات شبیه درب های کشویی است اما مواردی همچون ورودی هایی که در کنج قرار گرفته اند یا ورودی آنها کج می باشد یا فضاهایی که معماری آنها بر  اساس زاویه های متعدد  است می توانند در استفا ده ازین دربها مزید بر علت باشند.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی :

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی نوع دیگری از درب های شیشه ای می باشد که با درب های اتوماتیک اسلاید یا کشویی تفاوت کمی دارد. تفاوت آنها در تعداد لت و قسمتشان است که در درب های تلسکوپی ۶ تا لت و در درب های اسلاید ۴ یا ۲ لت وجود دارد. برای درب های اتوماتیک تلسکوپی دو لت ثابت در نظر گرفته شده که هر کدام از آنها دارای ۲ لت متحرک می باشند. بعد از تشخیص حرکت و وزن توسط سنسور درب اتوماتیک، متحرک اول که در مرکز ورودی قرار دارد، به روی لت دوم قرار گرفته و سپس هر دو به روی بخش ثابت جمع می شوند. به این ترتیب ورودی برای رفت و آمد باز می گردد.

این نوع درب های شیشه ای دارای ویژگی های زیر می باشند:

  • دارای سیستم هوشمند ضد برخورد با افراد
  • دارای قفل الکترونیکی با قابلیت قفل نمودن درب های متحرک از طریق هنگرها
  • دارای حرکتی آرام و روان به دلیل استفاده از چرخ های پلیمری
  • جلوگیری از اتلاف انرژی و ورود صدا و گرد و غبار
  • مناسب برای فضاهای کم عرض
  • دارای سیستم متشکل از تکنولوژی کاملا الکترونیکی و مکانیکی با کارایی متفاوت

انواع درب اتوماتیک شیشه ای و بررسی مزیت های آن

درب شیشه ای اتوماتیک

  • مهسا فتحی منش