سایبرگایز

hhd

fgfh

  • ۰
  • ۰

الگوریتم های گوگل برای سئو از ابتدایی ترین مواردی هستند که یک سئوکار باید اطلاعات کاملی در مورد آن ها داشته باشد. تقریبا، هر روز گوگل الگوریتم های رتبه بندی خودش را به روز رسانی می کند. بعضی از این به روز رسانی ها تغییرات کوچک هستند و بعضی دیگر واقعا تاثیرات شگرفی بر روی SERP ها ایجاد می کنند. ما در این مقاله می خواهیم شما را با جدی ترین تغییرات اجرا شده در سال های پیش آشنا کنیم و به صورت خلاصه، آن  ها را مرور کرده و پیشنهادات سئو در رابطه با آن ها ارائه می کنیم. برای مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی سئو و طراحی سایت می توانید بر روی لینک کلیک کرده و یا با شماره های 02188456784 و 09022002123 تماس بگیرید.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

اگر می توانستید ببینید کدام به روز رسانی ها بر روی ترافیک ارگانیک شما و به چه صورتی تاثیر داشته باشد چه حالی به شما دست میداد؟ شما می توانید با ابزاری به نام Rank Tracker این اطلاعات را به دست بیاورید. کل کاری که باید انجام دهید، این است که این ابزار را اجرا کرده و سپس پروژه سایت خودتان را درست کنید. سپس، باید بر روی Update Traffic کلیک می کنید و اطلاعات محرمانه Google Analytics را وارد می کنید تا حساب خودتان را با این ابزار، هماهنگ کنید. در قسمت پایین داشبورد Rank Tracker، می توانید ترافیک ارگانیک را هم بررسی کنید.

الگوریتم پاندا چیست؟

(24 فوریه سال 2011 زمان انتشار این الگوریتم)

خطرات: محتوای تکراری، محتوای سرقتی و یا ضعیف، اسپم تولید شده توسط کاربر، پر کردن متن با کلمات کلیدی.

پاندا با شاخص « مقیاس کیفی» خودش برای صفحات وبسایت مشهور شده است؛ این شاخص، مقیاسی است که به عنوان یک عامل رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرد. در اصل، پاندا یک فیلتر بود نه بخشی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل، اما در ژانویه سال 2016، به صورت رسمی این سیستم در الگوریتم های گوگل برای سئو مورد استفاده قرار گرفت. پاندا و انتشار آن، حالا توسعه بیشتری داشته اند و جریمه ها و بازیابی مشکلات آن خیلی سریع تر رخ میدهد.

نحوه بهینه سازی برای آن: اجرای ارزیابی های منظم برای محتوای تکراری، محتوای ضعیف یا پر کردن صفحه از کلمات کلیدی در سایت. برای انجام این کار، شما میتوانید از یک خزنده سایت مانند Website Auditor ارائه شده توسط  SEO PowerSuite استفاده کنید. برای بررسی کردن محتوای تکراری خارجی، می توانید از ابزاری مانند Copyscape استفاده کنید.

در صورتی که شما یک سایت فروشگاه الکترونیکی دارید و نمی توانید محتوای کاملا منحصر به فرد برای آن ارائه کنید، می توانید از تصاویر اصیل بهره ببرید، از نظرات کاربران برای توصیف محصولات استفاده کنید تا محتوای شما نسبت به بقیه متمایز باشد.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

الگوریتم پنگوئن چیست؟

(24 آپریل سال 2012 زمان انتشار این الگوریتم)

خطرات: لینک های نا مرتبط و یا اسپمی، لینک هایی که انکرتکست های آن ، بیش از حد بهینه سازی شده باشند.

هدف الگوریتم پنگوئن گوگل، کاهش رتبه بندی سایت هایی می باشد که به نظر دست کاری شده اند. از اواخل سال 2016، پنگوئن بخشی از الگوریتم های اصلی بوده است و بر خلاف پاندا، این الگوریتم به صورت لحظه ای تاثیر خودش را ایجاد می کند.

نحوه بهینه سازی برای آن: شما باید رشد مشخصات لینک خودتان را ارزیابی کرده و همیشه بک لینک های خودتان را با ابزاری مانند SEO SpyGlass بررسی کنید. در قسمت داشبورد Summary، می توانید گراف پیشرفت مشخصات لینک خودتان را مشاهده کنید. شما باید نسبت به هر گونه افزایش یا کاهش ناگهانی حساس باشید؛ شاید شما به صورت غیر قابل انتظار، افزایش گسترده ای در لینک های خودتان داشته باشید که قطعا برای شما مشکل آفرین خواهد بود.

آماری که پنگوئن در نظر دارد، برای فرمول ریسک جریمه SEO SpyGlass نیز ارزیابی  می شود. برای ارزیابی کردن ریسک های خطر، می توانید به قسمت Linking Domains بروید، سربرگ Link Penalty Risks را بررسی کنید و لینک های خودتان را انتخاب کرده و سپس قسمت به روز رسانی Penalty Risk را بررسی کنید. زمانی که این بررسی کامل شود، می توانید ستون Penalty Risk را مشاهده کرده و مطمئن شوید که همه لینک هایی که شاخص ریسک بالاتر از 50% دارند را بررسی کنید.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

(22 آگوست سال 2013 زمان انتشار این الگوریتم)

خطرات: پر کردن صفحه با کلمات کلیدی، محتوای کم کیفیت

این یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل سئو می باشد که به این موتور جستجو کمک می کند تا عبارات جستجو را بهتر تفسیر کرده و نتایج بهتری را مطابق با هدف جستجوی کاربر ارائه کند (در مقایسه با تطابق تک کلمه در عبارات جستجو).

در حالی که کلمات کلیدی هنوز هم مهم هستند، اما الگوریتم مرغ مگس خوار باعث شده که یک صفحه برای یک عبارت رتبه بندی شود حتی در حالتی که دقیقا عبارت ورودی توسط کاربر، در آن صفحه وجود نداشته باشد. با کمک پردازش زبانی طبیعی که مبتنی بر شاخص های معنایی پنهان می باشد، عبارات و کلمات هم معنی و مشابه با کلمات کلیدی نیز مورد تحلیل قرار می گیرند.

نحوه بهینه سازی برای آن: شما باید جستجوی کلمات کلیدی خودتان را توسعه داده و بر روی مفاهیم تمرکز داشته باشید نه بر روی کلمات کلیدی. باید به صورت دقیق در رابطه با جستجوهای مربوطه، کلمات و عبارات هم معنی و  مرتبط با هم، تحقیق کنید. منابع گسترده برای ایده های کلمات کلیدی شامل Google Related Searches، و Google Autocomplete می باشد. ماژول جستجوی کلمات کلیدی  Rank Tracker تمام این موارد را در نظر می گیرد.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

شما می توانید از این دیدگاه های مختلف استفاده کنید تا بیان مخاطبین خودتان را بهتر درک کنید و محتوای متنوع ارائه کنید. با تولید کردن محتوای جامع که مطابق با هدف جستجوی کاربر باشد، می توانید مشارکت مشتریان و سئو سایت را بهبود بخشید. ما به صورت کامل در قسمت الگوریتم RankBrain این موضوع را بررسی می کنیم.

الگوریتم کبوتر چیست؟

(24 ژولای 2014 در آمریکا، 22 دسامبر 2014 در بریتانیا، کانادا و استرالیا، زمان انتشار این الگوریتم)

خطرات: سئو خارجی یا سئو داخلی ضعیف.

تاثیرات این الگوریتم کبوتر، بر روی جستجوهایی می باشد که در آن جایگاه کاربر نقش مهمی را ایفا می کند. این به روز رسانی باعث شد ارتباط نزدیک تری بین الگوریتم های محلی و الگوریتم  های اصلی ایجاد شود؛ عوامل سئو  متداول حالا برای رتبه بندی نتایج محلی مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه بهینه سازی برای آن: ما باید برای سئو داخلی و خارجی تلاش کنیم. یک نقطه شروع اجرا کردن تحلیل های داخلی با WebSite Auditor می باشد. تحلیل محتوایی در این ابزار به شما ایده می دهد که چطور میتوانید بهینه سازی های داخلی صفحه را انجام دهید.

یک روش مناسب برای شروع بهینه سازی خارجی، لیست شدن سایت در فهرست های تجاری مربوطه می باشد. این لیست ها نه تنها مثل بک لینک عمل می کنند، بلکه به رتبه بندی بهتر سایت شما کمک می کنند؛ آن ها می توانند به خوبی بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر داشته باشد. به راحتی شما می توانید فهرست های با کیفیت را پیدا کرده و با  LinkAssistant از وبمستر های آن ها بخواهید تا سایت شما را هم در آن ها لیست کنند.

الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

کافی است بر روی Look for Prospects کلیک کرده و Directories را انتخاب کنید، و سپس کلمه کلیدی مد نظر خودتان را وارد کنید. می توانید دسته بندی های مختلف از کلمات کلیدی را به علاوه مکان خودتان مشخص کنید . در یک لحظه، این ابزار لیستی از فهرست های مربوطه در زمینه کاریتان را همراه با ایمیل های آدرس آن ها به شما ارائه می کند.

الگوریتم های معرفی شده بخشی از الگوریتم های گوگل است که هر سئوکاری در ابتدای کارهایش باید بداند و اطلاعات کاملی از آن داشته باشد. جالبه بدانید که گوگل تقریبا هر روز الگوریتم های خودش را به روز رسانی میکند و شاید این به روز رسانی ها کوچیک باشند اما بسیار کاربردی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با الگوریتم های دیگر گوگل با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتر و مفیدی را کسب کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی