سایبرگایز

hhd

fgfh

  • ۰
  • ۰

معرفی الگوریتم Bert:

کلمه BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers است. یکی از هوشمندترین و بزرگ ترین الگوریتم هایی که در سال های اخیر کمپانی گوگل راه اندازی و سپس معرفی کرده، الگوریتم bert است که بسیاری عقیده دارند با معرفی و شروع کار این الگوریتم تغییر و تحول کاملی در موتور جستجوی گوگل و جستجوهای اینترنتی رخ داده است. الگوریتم برت یک الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی است و به کمک ربات های خزنده گوگل آمده و فعالیت آن بر پایه شناخت و درک ساختار معنایی کلماتی است که در یک عبارتی توسط کاربر جستجو می شود. به این عبارت مورد جستجوی کاربر اصطلاحا کوئری گفته می شود. برای مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی سئو و طراحی سایت می توانید بر روی لینک کلیک کرده و یا با شماره 02188456784 و 09022002123 تماس بگیرید.

الگوریتم BERT چیست و تاثیر آن بر سئو

هدف الگوریتم bert چیست؟

شاید متوجه شدید که بسیاری از کاربران به ویژه کاربران مبتدی عبارت مورد جستجوی خود را به زبان عامیانه و محاوره می نویسند و جستجو می کنند که البته به لطف الگوریتم برت این گونه عبارات نیز نتایج دقیق و نزدیکی را به کاربر نمایش می دهد.

الگوریتم برت یک مدل از زبان محاوره و عامیانه است که به کمک الگوریتم های دیگر گوگل آمده است تا معنای کوچک ترین بخش های زبان محاوره و حتی استفاده از حروف اضافه در متن و عبارت را متوجه شود و به دلیل پیاده سازی این الگوریتم با استفاده از هوش مصنوعی، بتواند به خوبی یک انسان درک کند. وقتی که شروع به تایپ کردن یک عبارت در گوگل می کنید متوجه می شوید که چند عبارت کامل که قبلا مورد جستجوی کاربران بوده است را نمایش می دهد که اکثر این عبارات به زبان عامیانه و محاوره است.

اگر کمی دقیق تر و منطقی تر به این موضوع نگاه کنید متوجه خواهید که موجوداتی که در موتور جستجوی گوگل سرچ می کنند انسان هستند و معمولا به زبان عامیانه جستجو می کنند و درست به همین دلیل است که ربات های گوگل به جای پیاده سازی و استفاده از ساختار ماشینی، به بعد انسانی و طبیعی با استفاده از هوش مصنوعی توجه می کنند و در نتیجه نتایج این جستجوها ایده آل تر و نزدیک تر به ذهن کاربر خواهد بود.

در مقالات قبلی در مورد نزدیک ترین نتایجی که با استفاده از الگوریتم rank brain به کاربران ارائه می شد، صبحت کرده ایم، چرا که این الگوریتم نیز از هوش مصنوعی بهره می برد. الگوریتم bert مکمل الگوریتم رنک برین است و نتایج مرتبط تری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

تاثیر الگوریتم BERT روی کوئری های مختلف:

طبق آخرین اطلاعات و اخباری که در مورد کمپانی گوگل منتشر شده، آخرین به روز رسانی الگوریتم های گوگل در سال ۲۰۱۹ بوده است اما تعداد کمی از شبکه های اجتماعی از الگوریتم برت و شروع کار آن و تاثیری که در رتبه سایت ها داشته است؛ صحبت کرده اند، اما دلیل چیست؟

الگوریتم BERT چیست و تاثیر آن بر سئو

دلیل اصلی این که صحبت زیادی از تغییر رتبه توسط الگوریتم برت به میان نیامده این است که الگوریتم bert تمرکزش را روی عبارات طولانی و کوئری های طولانی که توسط کاربران جستجو می شود، گذاشته است اما سئوکاران برای بهبود وضعیت سئو (بهینه سازی سایت) از عبارات و کلمات کلیدی طولانی استفاده نمی کنند و درست به همین دلیل است که تاثیرات الگوریتم برت روی رتبه سایت ها مشهود نبوده است و برخی از سئوکاران متوجه این تغییرات نشده اند.

الگوریتم BERT روی سئو سایت چه تاثیری دارد؟

حتما بعد از خواندن این مقاله و آشنا شدن با الگوریتم برت این سوال برای شما هم پیش آمده که آیا الگوریتم برت روی سئو سایت تاثیر دارد یا نه؟ جواب قانع کننده و معقولی که می توان داد این است که: هر گونه به روز رسانی که در الگوریتم های موتور جستجوی گوگل رخ می دهد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روند و احتمالا وضعیت سئو سایت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

صحبت های زیادی در شبکه های اجتماعی در مورد بهینه سازی برای الگوریتم برت گفته شده که این صحبت ها چیزی جز شوخی نیست و طبق گفته آقای دنی سالیوان که در توئیتر گفته شده: ” هیچ روش مشخص و ثابت شده ای در مورد بهینه سازی برای الگوریتم bert گوگل وجود ندارد.” در واقع با پیاده سازی الگوریتم برت روند موتور جستجوی گوگل را هوشمندتر کرده تا بتواند کوئری و  درخواست های کاربران را بهتر و هوشمندانه و دقیق تر بفهمد و درک کند و در نتیجه بهتری را به کاربر نمایش دهد.

نکته قابل توجه و مهمی که می توان برای بهبود وضعیت سئو سایت و مطابق با به روز رسانی های گوگل و الگوریتم وجود دارد این است که با توجه به نیاز کاربران استراتژی مناسب و کاربردی متناسب با مخاطبان و بازدید کنندگان “تولید محتوا” کنید.

منظور این است که این الگوریتم تمرکزش را روی “هدف جستجو کاربر” قرار داده است و به همین دلیل است که به کارگیری “استراتژی تولید محتوا” و ایجاد تجربه کاربری بهتر و راحت تر تاثیر گذار خواهد بود.

الگوریتم BERT چیست و تاثیر آن بر سئو

هدف از پیاده سازی الگوریتم برت:

بعد از پیاده سازی و شروع کار الگوریتم برت یکی از کارهایی که این الگوریتم انجام می دهد پیش بینی پیش بینی هدف جستجوی کاربر و ارائه نزدیک ترین نتیجه به جستجوی کاربر با در صد خطای بسیار کم است. برای درک بهتر کارکرد این الگوریتم با یک مثال توضیح می دهیم:

برای مثال زمانی که یکی از کلمات عبارت مورد جستجوی خود را سهوا اشتباه تایپ می کنید، الگوریتم bert به دلیل درک مفهوم مورد جستجوی کاربر متوجه منظور او می شود و می بینید که نزدیک ترین جواب به ذهن و هدف کاربر را به او نمایش می دهد.

شاید این سوالات در زمینه الگوریتم Bert برای شما هم پیش آمده است که:

  • آیا الگوریتم برت برای سایت های فارسی نیز فعال است؟ در ابتدای فعالیت الگوریتم bert روی سایت هایی که زبان انگلیسی داشتند تاثیر گذاشت، اما بعد از رو سفید شدن این الگوریتم برای سایت های انگلیسی، به مرور تاثیر آن روی سایت های زبان فارسی نیز پدیدار شد.
  • الگوریتم برت جایگزین الگوریتم رنک برین است؟ ماهیت الگوریتم برت بر پایه هوش مصنوعی است و به همین دلیل بسیاری از افراد گمان کنند که این الگوریتم همان الگوریتم رنک برین است. در صورتی که این چنین نیست و این دو الگوریتم مکمل یکدیگر هستند، اما ارتباطی با یکدیگر ندارند.

الگوریتم BERT چیست و تاثیر آن بر سئو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی