سایبرگایز

hhd

fgfh

  • ۰
  • ۰

امروزه همه می‌دانند که مدل‌های سنتی بازاریابی تاثیر گذشته‌ی خود را در جذب مخاطب و تبدیل آن‌ها به مشتری ندارند. به همین دلیل است که بازاریابی محتوا و استراتژی بازاریابی محتوا به یکی از محبوب ‌ترین روش‌ها برای جذب و درگیر کردن مخاطب تبدیل شده است. 

ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا یکی از اصلی ترین مباحثی است که در بین علاقه مندان به سئو سایت هرروزه در حال افزایش می باشد. حال اگر شما هم بخواهید که یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید، بهتر است که دستورالعمل هایی که در این مقاله سایت سایبرگایز برای شما آماده کرده ایم را به خوبی دنبال کنید.

شما می‌توانید با تامین محتوای کاربردی برای مخاطبین و ارائه توضیحات و آموزش‌های لازم درمورد محصولات و خدمات خودتان (و البته نشان دادن روش‌هایی که این محصولات و خدمات می‌تواند مشکلات آن‌ها را حل کند) نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، آگاهی از برند را بهبود ببخشید، سود بیشتری کسب کنید و غیره. در صورتی که به این مبحث علاقه مند هستید تا انتها با ما همراه باشید تا با روش‌هایی که می‌توانید از تاکتیک‌ها و استراتژی های بازاریابی محتوا در کسب و کار خودتان استفاده کنید آشنا شوید.

7 استراتژی بازاریابی محتوا در سال 2020

همیشه سوالات بسیار زیادی در زمینه بازاریابی محتوا وجود داشته است؛ از قبیل اینکه چرا با وجود اینکه از بازاریابی محتوا استفاده می کنم اما باز هم نتیجه نمی گیرم؟ با استفاده از استراتژی بازاریابی محتوایی مقاله های زیادی تولید کرده ام، اما نتیجه مثبتی وجود ندارد، علت چیست؟ و بسیاری از سوالات اساسی دیگر.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که سوالاتی مثل موارد بالا در ذهن خود دارید، باید بگوییم که نکته اصلی که شما به آن توجهی نمی کنید این است که در واقع شما دارید به صورت کورکورانه از یک استراتژی بازاریابی محتوای نادرست استفاده می کنید که به هیچ وجه هدفمند نمی باشد. در نتیجه، اهمیتی ندارد که چه میزان محتوا با این روش تولید کنید، به هر حال نتیجه مناسبی دریافت نخواهید کرد.

به عنوان مثال فرض کنید که در حال بازی بسکتبال هستید. اگر شما نابینا باشید و ندانید که سبد کجاست، به احتمال بسیار زیاد، نمی توانید که توپ را در سبد بیاندازید. بحث مورد نظر ما نیز به همین شکل است. وقتی که شما ندانید که اهداف اصلی سایت و کسب و کارتان چیست، چگونه می توانید نتیجه مطلوبی بگیرید؟

بنابراین بهتر است که ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و بعد از آن با استفاده از نکات فوق العاده آموزش سئو که در این مقاله با استناد به آن ها نکاتی گفته شده، یک استراتژی بازاریابی محتوا اختصاصی ایجاد کنید.

 بازاریابی محتوا در سال 2020

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا پروسه برنامه ‌ریزی، تولید، توزیع، انتشار و به اشتراک‌ گذاری محتوا برای رسیدن به مخاطبین هدف است. به عنوان یک کسب و کار این موضوع می‌تواند باعث بهبود آگاهی از برند، افزایش فروش، ارتباط با مخاطبان هدف و درگیر کردن بازدید کننده‌ ها شود.

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

امروزه بازاریابی برون گرا به اندازه گذشته برای دسترسی به مخاطبین هدف و تبدیل آن‌ها موثر نیست اما بازاریابی محتوا یک روش کاملا موثر برای مقابله با این موضوع است. علاوه بر افزایش محدوده فعالیت شما، باعث ایجاد مزایای زیاد و کاربردی می شود.

مزایای بازاریابی محتوا :

  • آموزش مخاطبین و بازدیدکننده‌ها در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید.
  • افزایش نرخ تبدیل
  • ایجاد ارتباط بین مشتری و کسب و کار
  • ارتباط با مشتری برای نشان دادن اینکه خدمات شما چگونه مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کند.
  • ایجاد یک جامعه با محوریت برند.

نمونه‌های موفق بازاریابی محتوا :

با اینکه بازاریابی محتوا روش کاملا کاربردی و مفیدی برای شرکت‌های مختلف است اما پیدا کردن روش‌های خلاقانه و مناسب برای تبدیل مخاطبان کار آسانی نیست. بنابراین چگونه می‌توان یک استراتژی بازاریابی محتوا موفق داشت؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید با انواع مختلف بازاریابی محتوا آشنایی داشته باشید. در این بخش نگاهی دقیق‌تر به روش‌های استفاده از محتوا اختصاصی در برنامه‌های بازاریابی برند خواهیم داشت.

استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟

یک استراتژی بازاریابی محتوا در واقع طرحی است برای ایجاد مخاطب با انتشار و پخش مکرر و منظم مطالبی ارزشمند که در نهایت بتواند مخاطب مورد نظر را به کاربر یا مشتری سایت تبدیل کند.

تعریفی که در بالا با استفاده از نکات آموزش سئو برای شما ارائه شد، یک تعریف جامع و بسیار فوق العاده می باشد. استراتژی بازاریابی محتوایی موجب می شود تا به طور پیوسته محتوایی تولید کنید که تعداد مشتریانتان افزایش پیدا کند. البته هیج جای نگرانی برای عملی کردن این موضوع نیست؛ چراکه با داشتن یک تیم چند نفری قدرتمند و متخصص، می توانید به خوبی در زمینه عملکردی فوق العاده ای داشته باشید.

انواع بازاریابی محتوا :

بازاریابی محتوا انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید بسته به نیاز خودتان هر کدام از آنها را انتخاب کنید. در ادامه برخی از محبوب ‌ترین انواع بازاریابی محتوا را مشاهده خواهید کرد. حال که اهمیت و تعریف اینکه استراتژی بازاریابی محتوا چیست را به خوبی درک کرده اید، وقت آن است که 7 مرحله ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا ارزشمند را مورد بررسی قرار دهیم.

1) جستجو کلمات کلیدی :

شما قبل از تولید هرگونه محتوایی باید جستجو کلمات کلیدی را به خوبی انجام دهید. در واقع شما با این کار می توانید بفهید که مردم به دنبال چه چیزی هستند و بیشتر تمایل به چه موضوعاتی دارند. پس از آن می توانید به خوبی عبارات و کلمات کلیدی مناسب و مد نظر خود را شناسایی کرده و محتواهایی بی نظیر برای آن ها بسازید.

نکته مهمی که همیشه باید در زمینه تولید محتوا به یاد داشته باشید این است که هدف اصلی شما در تمامی حالات باید جلب رضایت کاربر و رقم زدن یک تجربه کاربری شگفت انگیز باشد. این مورد به خودی خود برای گوگل اهمیت فراوانی داشته و می تواند رنک بسیار بالایی را برای صفحات وب سایت شما به ارمغان بیاورد. برای انجام جستجو کلمات کلیدی می توانید از ابزارهای گوناگونی که در گوگل به صورت رایگان و غیر رایگان وجود دارد، استفاده کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید. در بلاگ سایبرگایز شما میتوانید در رابطه با ابزار های رایگان جستجوی کلمات کلیدی بخوانید البته برای راحتی کار شما ما لینک این مقاله رو قرار می دهیم.

2) فیلتر کردن کلمات کلیدی که بیشترین پتانسیل را دارند!

بعد از اینکه عبارات کلیدی مورد نظر را پیدا کردید، اکنون وقت آن است که بهترین آن ها را فیلتر کنید. شما باید آن دسته از کلماتی را برگزینید که بیشترین پتانسیل برای جذب بازدید و افزایش رنک سایت شما را دارند. پیشنهاد سایبرگایز به شما این است که کلماتی را انتخاب کنید که سه ویژگی زیر را داشته باشند :

  • بالا بودن پتانسیل برای افزایش ترافیک
  • ارزشمند بودن برای کسب و کار
  • دارای رقابت کم

3) تولید محتوا اختصاصی :

اکنون شما دارای عناوینی هستید که به بهترین نوع ممکن فیلتر شده اند و پتانسیل بسیار بالایی برای افزایش رتبه سایت شما دارند. اکنون شاید مقدار کمی از مزایای بازاریابی محتوا با فهمیده باشید.

حالا وقت این است که تعادلی بین کیفیت و سرعت تولید محتوا ایجاد کنید. متاسفانه ابزاری برای سنجش این دو فاکتور وجود ندارد. شما تنها باید از تجربه و مهارت خود در این مورد استفاده کنید. علاوه بر آن می توانید از مهمترین نکات و اصول آموزش تولید محتوا نیز بهره برده و روند تولید محتوا را به خوبی سرعت بخشید.

4) تبلیغ محتوای سایت خود :

تبلیغات بخش بسیار مهمی از یک استراتژی بازاریابی محتوا می باشد که همیشه باید در اولویت های شما قرار داشته باشد. در حقیقت باید به این نکته فکر کنید که اگر کسی محتوای سایت شما را نبیند و نتواند که آن را مطالعه کند، پس همه این تلاش هایی که انجام داده اید، چه فایده ای داشته است؟ در ادامه چند روش اصلی در این زمینه را بیان کرده ایم.

  • بهینه سازی موتورهای جستجو
  • تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ

بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟

مهمترین نکته این است که بتوانید محتوای سایت خود را توسط نکات آموزش سئو و بهینه سازی سایت، بهینه سازی کنید تا موتورهای جستجو از جمله گوگل، بتوانند به خوبی مطالب آن را ایندکس کرده و در نتایج جستجو خود قرار دهند. به طور کلی تولید محتوا و سئو سایت دو عضو جدایی ناپذری می باشند.

هر صاحب وب سایتی که بتواند از دوره های آموزش سئو استفاده کند، طبیعتا می تواند محتواهای سایت خود را در صفحات نتایج جستجو، ارتقا دهد. محتوایی که هم از نظر گوگل و هم از نظر کاربران، ارزشمند شناخته شود، این نشان می دهد که دارای اهمیت بسیار بالایی است.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی چیست؟

برخی از افراد آدرس سایت خود را در شبکه های اجتماعی پخش کرده و توقع دارند که کاربر بسیار زیادی جذب مطالب آن ها شود. اصول استراتژی بازاریابی محتوایی به ما می گوید که باید در شبکه های اجتماعی محتوایی معتبر و ارزشمند ایجاد کرد. سپس از طریق این محتوای جذاب، کاربران را دعوت به بازدید از وب سایت کرده و شاهد افزایش بازدید و رتبه صفحات سایت خود باشید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

با استفاده از استراتژی های ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، می توانید کاربران زیادی را از طریق ایمیل جذب محتوای سایت کرده و با استفاده از استراتژی های مناسب، آن ها را تبدیل به مخاطبین دائم مطالب سایت خود کنید. البته دقت داشته باشید که این کار باید حتما با کاربرد صحیح نکات آموزش ایمیل مارکتینگ انجام شود. در غیر صورت ممکن است که هیچ نتیجه خوبی برای شما و کسب و کارتان نداشته باشد.

7 استراتژی بازاریابی محتوا در سال 2020

5) تجزیه و تحلیل نتایج استراتژی بازاریابی محتوا :

با استفاده از Google Analytics (ابزار بررسی و آنالیز سئو سایت) می توانید وضعیت عملکرد خود را به خوبی از جهات مختلف، بررسی کنید. در نتیجه، می توانید بفهمید که آیا راه را درست رفته اید، یا آیا نیاز است که تغییراتی در روند فعالیت ها و استراتژی های خود ایجاد کنید.

6) بروزرسانی محتوای سایت و بازنویسی آن :

برای گوگل بسیار مهم است که شما به محتوای خود اهمیت داده و به طور منظم آن را بروز رسانی کنید. اگر دیدید که رتبه مناسبی از گوگل دریافت کرده اید، دست از کار برندارید. قطع به یقین، برای اینکه در رتبه های برتر نتایج جستجو باقی بمانید، باید محتوای خود را بروز کنید. با این کار شما در واقع به گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری اعلام می کنید که به مطالب جدید موجود در اینترنت اهمیت می دهید که فعالیت های خود را مطابق با آن ها سازمان دهی می کنید.

7) تکرار تمامی نکات درباره محتوای جدید :

هیچ موقع از اهمیت تکرار کردن این موارد غافل نشوید زیرا مقاله سئو شده نیاز به استمرار دارد. طبق آمارهای به دست آمده، بسیار از صاحبان وب سایت ها بعد از مدتی که این نکات را در عملکرد خود رعایت کرده اند، دست از به کارگیری آن ها کشیده و از اهمیت تکرار این نکات برای محتواهای جدید سایت خود غافل شدند. یادگیری این نکات و آموزش ها، زمانی ارزش پیدا می کند که به صورت مداوم در استراتژی ها پیاده سازی شود. در غیر این صورت شما ممکن است که ضربه سنگینی به رتبه سایت خود بزنید.

 بازاریابی محتوا در سال 2020

امیدواریم با استفاده از این مقاله توانسته باشید که بفهمید استراتژی بازاریابی محتوا چیست و اینکه شما باید برای ایجاد آن از کجا و چگونه شروع کنید. اگر این مقاله برای شما مفید و کاربردی است، پیشنهاد می کنیم که با دیگران نیز آن را به اشتراک بگذارید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی