سایبرگایز

hhd

fgfh

  • ۰
  • ۰

سئو یا SEO خلاصه کلمات Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت، برای موتور جستجو است. در واقع سئو، مجموعه ای از تکنیک‌ها و روش‌ها برای نمایش وب سایت شما در صفحات موتور‌های جستجو مانند گوگل، یاهو و یا بینگ است. در این مقاله، ‌در مورد نحوه بررسی سئو سایت و چگونه سایت خود را سئو کنیم، چگونه وب سایت خود را سریع تر به گوگل معرفی کنیم را برای شما بررسی کرده ایم.

  • برای بررسی سئو وب سایت، ابتدا باید محتوای سایت را به صورت کامل دسته‌بندی و سازماندهی نمایید.
  • اطلاعات مهم در محتوای سایت‌ها باید با تیتر درشت، (تگ‌های HTML ) نوشته شوند.
  • تصاویر سایت باید بر اساس سرعت بارگذاری سایت و اهداف سایت، بهینه شوند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو سایت، تصاویر هستند که نقش پررنگی در بهینه سازی ایفا می‌کنند.
  • محتوای سایت باید در تمام دستگاه‌ها از قبیل موبایل، تبلت، لپ تاپ و… به صورت کامل نمایش داده شود. نمایش بی نقص سایت در انواع دستگاه‌ها، یکی از نکات مهم در روند بررسی سئوی سایت است.
  • استفاده از فونت مناسب و زیباتر کردن ظاهر سایت، از دیگر نکات مهم در روند بررسی سئو سایت است.

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه تولید محتوای اختصاصی برای سایت، صفحات مقاله ما را مطالعه نمایید. در ادامه این مقاله به بررسی سئو برای داشتن بهترین سایت سئو شده می پردازیم.

نحوه بررسی سئو سایت

 بهترین روش آنالیز کامل وب سایت در گوگل :

برای اینکه بتوانید با استفاده از ابزار‌های گوگل سایت خود را آنالیز نمایید، باید با روش آنالیز وب سایت در گوگل، آشنا باشید. برای اینکار، ابتدا باید سایت خود را به گوگل معرفی کنید. برای استفاده از سرویس ‌های گوگل مثل “گوگل آنالیتیک” باید از کد‌های مخصوص گوگل که به صورت انحصاری برای سایت شما توسط خود گوگل تولید می‌شوند، استفاده کنید. با استفاده از این کد، گوگل می‌تواند انواع روش برسی سئو سایت را در وب سایت شما انجام دهد و اطلاعات مورد نیاز در سرویس‌های مختلف خود را، در اختیار شما قرار دهد. برای خواندن در رابطه با نحوه آنالیز وب سایت بر روی لینک کلیک کنید.

امروزه ابزار‌ های زیادی برای بررسی سئو سایت، به وجود آمده است. بهترین ابزار سئو در دنیای اینترنت را شرکت گوگل، ارائه داده ‌است. سرویس گوگل آنالیتیک، یکی از بهترین و کامل‌ ترین ابزارهای رایگان سئو سایت است که در دنیای وب و اینترنت، وجود دارد.

در دنیای دیجیتال امروزی، تقریبا بیش از ۹۰% جستجوها توسط موتور جستجوی گوگل، انجام می‌شود. در نتیجه سرورهای گوگل به کلمات جستجو شده و سایت‌های مختلف دسترسی دارند و تمام اطلاعات سایت‌ها در سرورهای گوگل، ذخیره شده ‌است.

ابزار های آنالیز سئو سایت

ربات‌ های مخصوص گوگل، به صورت مداوم در سایت‌ها به فعالیت مشغول هستند و محتوای جدید سایت‌ها را بررسی و سئو سایت‌ها را، اندازه‌ گیری می‌کنند. هرچه وب سایت‌ بهینه تر و محتوای آن جدیدتر و کامل تر باشد، ربات‌ها اطلاعات سایت شما را در اختیار موتور جستجو قرار می‌دهند و سایت شما در نتایج جستجو‌ها، در رتبه بهتری نمایش داده می‌شود. البته در کنار گوگل آنالیتیک، ابزار‌های دیگری هستند که به عنوان بهترین بررسی سئو وب سایت، شناخته می‌شوند.

ابزار های آنالیز سئو سایت :

ابزارهای آنالیز سایت میزان رشد صفحات سایت شما را از نظر سئو سایت، جایگاه کلمات کلیدی، ترافیک سایت به صورت نتایج نموداری نمایش می‌دهد. این ابزار‌ها به شما کمک می‌کنند تا در بازه زمانی کوتاه متوجه شوید کجای راه را اشتباه رفته‌اید و مسیر درست را سریع‌تر پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم چند ابزار قدرتمند برای آنالیز و تحلیل سایت معرفی کنیم.

ابزار های آنالیز سئو سایت

  • SIMILAR WEB (سیمیلار وب) یکی از بهترین ابزارهای آنالیز سایت :

Similar Web، یک شرکت داده کاوی و تحلیل رقابت‌های وب‌سایتی می‌باشد که اطلاعاتی دقیق درمورد تحلیل سایت های مختلف و هم‌چنین چشم‌اندازی جامع از استراتژی بازاریابی وب‌سایت را ترسیم می‌کند. نرم ‌افزار با استفاده از داده ‌های استخراج شده از 4 منبع اصلی این کار را انجام می‌دهد :

  1. پنلی از وبگردهای ناشناس که مجهز به نمونه اپ‌ها، پلاگین‌های بروز و پسوندهای دسکتاپ می‌باشد
  2. ISPهای محلی و گلوبال و شراکت داده
  3. ترافیک وب که مستقیما از مجموعه آموزشی وب‌ سایت‌ ها و اپ‌ های منتخب اندازه ‌گیری می‌شود و هدف آن بکار گیری در الگوریتم ‌های خاص تخمین ‌زنی اندازه ‌گیری می‌باشد
  4. یک کلونی از کاوشگران وب که کل وب و فروشگاه‌های اپ را اسکن می‌کند

در ادامه چند متغیر که در این تحلیل آمده ذکر شده :

  1. تخمینی از بازدیدکنندگان در یک ماه
  2. زمان میانگینی که بازدیدکنندگان در مجراهای متفاوت صرف می‌کنند
  3. نرخ پرش
  4. متوسط بازدید به ازای هر بازدیدکننده
  5. درصد ترافیک از مجراهای متفاوت
  6. وب‌ سایت‌های مرجع برتر
  7. سهم ترافیک از
  8. متفاوت
  9. تصاویر بنرهای استفاده شده برای تبلیغات نمایشی
  10. کلمات کلیدی‌ای که باعث به‌وجود آمدن ترافیک طبیعی جستجو می‌شوند
  11. کلمات کلیدی‌ای که موجب به‌وجود آمدن ترافیک پولی جستجو می‌شوند
  12. تمایلات مخاطبین
  13. بازدید دیگر بازدیدکنندگان وب ‌سایت

نیاز نیست که شما برای استفاده از این خدمات هزینه ‌ای بپردازید، اما اگر بدون تبدیل شدن به عضو ویژه داده‌ هایی را دریافت کردید، این داده‌ها بسیار محدود خواهند شد. شما برای هر معیار وب سایتی که تحلیل می‌کنید تنها 5 نتیجه دریافت می‌کنید. برای مثال، شما تنها 5 کلمه کلیدی مشاهده می‌کنید که سایت از آن ترافیک طبیعی جستجو دریافت می‌کند. اگر می‌خواهید تحلیل های دقیق تری را مشاهده کنید باید از طریق روش های زیر هزینه‌ پرداخت کنید :

  1. یک برنامه پرمیوم که 17 ماه داده، 500 نتیجه برای هر معیار وب سایت و نزدیک به 250 دسته بندی صنعت و یک چشم انداز از مشتریان صنعت در اختیارتان قرار می‌دهد.
  2. یک برنامه کاستوم که دارای 24 ماه داده اپ موبایل، 37 ماه داده ترافیک و نتایج نامحدود برای هر معیار وب سایت.

در کل similar web یک راه بسیار عالی می‌باشد تا ببینید رقبای شما چقدر ترافیک دریافت می‌کنند و بیشتر از چه مجراهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

ابزار های آنالیز سئو سایت

  • Alexa (الکسا) :

Alexa یکی از قدیمی ترین ابزارهای تحلیل سایت می‌باشد، اما گزینه تحلیل رقابتی بسیار خوب دیگری هم برای برندهایی که بودجه شان محدود است نیز وجود دارد. رنک های سایت الکسا در درجه اول از یک مجموعه نمونه از ترافیک اینترنت تبعیت می‌کنند و کاربران آن اکثرا از مرورگر‌ های اینترنتی همچون  اینترنت اکسپلور، فایرفاکس و گوگل کروم، استفاده می‌کنند و عمدتا نوار ابزار الکسا شامل یک بلاکر پاپ‌ آپ، جعبه جستجو، لینک‌ هایی به Amazon.com و صفحه اصلی الکسا و رنکینگ الکسا سایتی است که کاربر در حال بازدید از آن می‌باشد.

این نوار ابزار هم چنین به کاربر این امکان را می‌دهد که سایت را رتبه دهد و لینک های داده شده به سایت های مربوطه و خارجی را بازدید کنند، الکسا به اندازه‌ سیمیلار وب جزییات زیادی را ارائه نمی دهد اما اطلاعات دقیقی در مورد اصالت بازدید کنندگان، کلمات کلیدی ناشی از ترافیک طبیعی به سایت و سایت‌های مرجع برتر وب سایت در اختیار قرار می‌دهد. بیشتر برنامه ها اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی ای که رقبای شما برای داشتن ترافیک پولی جستجو استفاده می‌کنند را نیز بدست می‌دهند. یکی از مزایای الکسا نسبت به سیمیلار وب این است که شما می‌توانید از ابزاری به منظور ایده گرفتن از جمعیت سایت استفاده کنید. اگر جمعیت کاربران در سایت رقبای شما با بازار هدفشان سازگار بود، می‌توانید انتظار داشته باشید که مجراهای بازاریابی ‌ای که استفاده می کنند عملکرد خوبی دارند (و شاید به درد برندتان بخورند)

ابزار های آنالیز سئو سایت

  • QUANTCAST (کوانت کست) :

Quantcast ابزاریست که برای درک رفتار بازدید کنندگان وب سایت به‌ کار می‌رود. هدف اصلی آن این است که اطلاعاتی از مشخصه‌ های مخاطبین جمع‌ آوری کند. با قرار دادن تگ‌ ها در وب سایت ها، بلاگ ها، ویدیو ها و ویجت ها، نرم افزار چیزهایی همانند سن مخاطب و نوع جنسیت، نوع و تمایلات، میزان تعاملات با انواع معین محتوا را اندازه گیری می‌کند.

شما باید یک کد رهگیری در وب سایت خود قرار دهید تا از کوانت کست به منظور تولید داده های خودتان استفاه کنید، اگرچه شما هنوز می‌توانید از آن ها برای دستیابی به اطلاعات محدود در دیگر وب سایت ها استفاده کنید. ( بیشتر گزارش‌ های ترافیکی)

این ابزار به خودی خود نمی‌تواند تحلیل رقابتی جامعی را ارائه دهد، با این حال می‌تواند به‌گونه ای موثر همگام با دیگر ابزارهای تحلیلی استفاده شود تا دید چقدر تغییرات در وب سایت شما روی اهداف برندینگ و تبدیل اثر می‌گذارد. از این ابزار بدین منظور استفاده کنید تا روی تاثیر این تغییرات با کوانت کست نظارت داشته باشید و آن‌ها را نسبت به داده ‌های رقیب از دیگر ابزار های تحلیلی معیار بندی کنید. قابلیت‌ های داده کاوی کوانت کست به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات دقیق تری از موارد زیر بدست آورید :

  1. جمعیت شناسی مشتری (از جمله جنسیت، سن، میزان خانه داری و درآمد بازدید کنندگان)
  2. معیار های حفظ مشتری
  3. تفکیک بازدید کنندگان با دستگاه مورد استفاده شان

یکی از مزایای منحصر به فرد از کوانت کست این است که شما می‌توانید این داده را در زمان واقعی ردیابی کنید. اما این چگونه می‌تواند به ‌عنوان یک ابزار رقابتی وب سایت، مزیتی به دنبال داشته باشد؟ یک راه مطالعه المان های سایت رقیب و تلاش برای تقلید از آن به شیوه خودتان می‌باشد. شما می‌توانید به سادگی روی تاثیر آن تغییرات به محض اعمال شدن نظارت داشته باشید، این به شما کمک می‌کند بتوانید تشخیص دهید تنظیمات متفاوت چگونه می‌تواند به رقیبان شما کمک کند یا به آن‌ ها صدمه بزند.

در این صورت اگر در نظر دارید از این رویکرد استفاده کنید باید دیگر ابزارها را نیز امتحان کنید تا ببینید اول از همه آن ‌ها چه ترافیکی دریافت می‌کنند و در عین حال وب سایت شان برای بازدید هایی که تولید می‌کنند بهینه سازی می‌شود. اگر منابع اولویت ‌دار ترافیک شما تطابق نداشت، این فرآیند داده ‌های مرتبطی را تولید نخواهد کرد.

ابزار های آنالیز سئو سایت

  • SEMRush (سمروش) :

SEMRUSH یک ابزار جامع آنالیز سایت دیگر است که نیاز به بودجه زیادی ندارد. این ابزار برای نظارت بر نمایش تبلیغات رقبا و استراتژی‌ های بازاریابی موتور جستجو عالی می‌باشد.

مهم‌ ترین دلیلی که بازاریابان دیجیتال از سمروش استفاده می‌کنند این است که بر عملکرد وب سایت هایشان یا سایت های رقیبان شان در نتایج جستجوی طبیعی نظارت می‌کنند. در چند ثانیه شما می‌توانید وارد لینک وب سایت در نوار جستجو شوید و معیارهای زیر را دریافت کنید :

  1. حجم ترافیک از جستجوی پولی و طبیعی
  2. تغییرات در حجم جستجو در طول زمان در سال پیش
  3. کلمات کلیدی برای رنکینگ شان
  4. رقبای اصلی
  5. لینک‌ های پشتیبانی عدم فالو و فالو

شما نباید برای حساب در سمروش هزینه ‌ای بپردازید، اما شما تنها از 5 نقطه داده برای هر معیار استفاده می‌کنید و به 5 گزارش برای هر روز در برنامه رایگان شرکت محدود می‌شوید. اگر به ‌دنبال این هستید که در ماه 99.95 دلار برای عضو ویژه بپردازید، داده‌ های بیشتری دریافت خواهید کرد. شما هم‌ چنین قادر خواهید بود که تا 30.000 گزارش در روز انجام دهید، 10.000 نتیجه برای هر گزارش دریافت کرده و تا 500 کلمه کلیدی را در 5 پروژه متفاوت مدیریت کنید. برای دستیابی بیشتر به داده‌ های تحلیل رقابتی، با "گوروی" شرکت با هزینه 199 دلار یا برنامه "بیزینسی" با هزینه 399 درلار، خودتان را به روز کنید.

ابزار های آنالیز سئو سایت

  • MOZ (ماز) :

MOZ یکی از مشهورترین ابزارهای آنالیز و تحلیل سایت برای نظارت بر سئو و کمپین ‌های بازاریابی محتوا و اجتماعی می‌باشد. با استفاده از چیزی که موک آن را دامنه اختیارات می‌نامد (DA)، ماز بدین صورت تعریف می‌شود : "معیار وب‌سایتی که یک کمپانی به‌ عنوان یک معیار قابل پیش‌بینی، به ‌منظور تعیین ترافیک و رنکینگ مورتور جستجو طبیعی تولید می‌کند." دامنه اختیارات براساس معیار های متفاوت لینک است همانند تعداد دامنه‌ های روت لینک، تعداد لینک‌ های پشتیبانی و فاصله لینک ‌های پشتیبانی از صفحه اصلی وب سایت ‌ها. 

ماز برای کمپین ‌های تحلیل سئو بسیار معروف است. به کمک آن شما می‌توانید روی رنکینگ کلمات کلیدی خودتان تمرکز کنید تا بدانید استراتژی‌ سئوی شما چقدر عملکرد خوبی دارند.

ماز یک ابزار بسیار عالی برای نظارت بر رنکینگ کلمات کلیدی تان بدون درنگ است. متاسفانه این ابزار اخیرا به شما این امکان را نمی‌دهد که رنکینگ موتور جستجوی رقبای خود را ردیابی کنید. در نتیجه بیشتر کاربران ماز بیان کرده ‌اند که از سمروش و دیگر ابزارها برای تحلیل سئوی رقابتی استفاده می‌کنند، اما هنوز نیز ماز را برای بهینه سازی کمپین هایشان به‌ کار می‌برند.

امتحان ماز برای 30 روز رایگان است و بعد از آن باید برای هر ماه 99 دلار هزینه کرد. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که بر روی 5 کمیپن نظارت داشته باشید که این کمپین‌ ها از 300 کلمه کلیدی، 250.000 صفحه وب و 15 حساب اجتماعی تشکیل شده‌اند. همانند دیگر مثال ‌ها شما می‌توانید در صورت نیاز به ارقام بیشتر هزینه ای بپردازید.

ابزار های آنالیز سئو سایت

  • Ahrefs (آ اچ رفز) :

Ahrefs آنطور که مدیر توسعه محصول و بازاریابی ‌اش بیان می‌کند اینگونه است: "ما داده‌ها را جمع ‌آوری می‌کنیم، آن‌ها را پردازش می‌کنیم، ذخیره می‌کنیم و سپس انواع ابزارهایی که به کاربر امکان استفاده از داده‌ هایمان در بازار شما را می‌دهد، می‌سازیم. این کار شما را قادر می‌سازد که بازبینی‌ های سئو را اجرا کرده، معیار های اجتماعی را تحلیل کرده و استراتژی‌ بازاریابی محتوا و تولید محتوا را مورد مطالعه قرار دهید.

همانند MOZ، آ اچ ‌رفز، برای مطالعه عملکرد استراتژی ‌های سئو بسیار مناسب است و یکی از مزایای کلیدی آن نسبت به ماز این است که به شما این امکان را می‌دهد تا روی هر سایتی نظارت داشته باشید و آن را برای هر تحلیل رقابتی وب ‌سایتی مناسب سازید. آ اچ رفز هم‌ چنین نگاهی عمیق به الگو های لینک پشتیبان را نیز فراهم می‌آورد که به شما کمک می‌کند تلاش‌ های سئوی خارجی رقیب خودتان را مطالعه کرده، تقلید کرده و آنها را بهتر اجرا کنید. در اینجا چند متغیر متفاوتی که می‌توانید با آ اچ‌ رفز آنالیز کنید آورده شده است :

  1. کل لینک ‌های پشتیبان
  2. کل پیج‌ هایی که در آن‌ها کاوش می‌شود
  3. تعداد لینک ‌های پشتیبان از .edu، .gov، .com، .org و .net است.
  4. تفکیکی بین لینک‌ های فالو و عدم فالو
  5. تفکیک بین لینک‌ های تصویری و متنی
  6. عبارات انکر مشهور
  7. محتوا های مشهور در سایت
  8. منابعی که بیشتر دامنه‌ های مرجع از آنجا نشات می‌گیرند
  9. IP های مرجع
  10. لینک ‌های پشتیبان در وب سایت شما

آ اچ ‌رفز، یکی از ابزارهای آنالیز سئو سایت در بازار است. اگر شما می‌خواهید گزارش‌ های دقیقی از کمپین‌ های سئوی رقیب خود بدست آورید، برنامه‌ های پایه برای یک ماه با مبلغ 99 دلار در اختیار شما خواهند بود که به شما این امکان را می‌دهند به 5 میلیون ردیف داده دسترسی داشته باشید و هم‌ چنین می‌توانید سایت ما را به صورت رایگان امتحان کنید. اگر چه نتایج شما به 5 ردیف داده در هر معیار وب سایت محدود خواهد شد، این یک روش خوب برای نمونه برداری انواع داده‌ هایی است که از آ اچ رفز دریافت می‌کنید.

عواملی هستند که شما باید به هنگام اجرای تحقیقات رقیب اجرا کنید، از جمله جمیعت مشتری، کلمات کلیدی و ناشرانی که روی آن‌ها تمرکز دارند. شاید نیاز باشد که شما از ابزارهای متفاوت دیگری نیز برای جمع آوری اطلاعاتی که نیاز دارید استفاده کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی