سایبرگایز

hhd

fgfh

  • ۰
  • ۰

اولین چیزی که با شنیدن نام محتوا به ذهن خطور می‌کند به احتمال زیاد تولید محتوا است. و اولین عبارتی که پس از شنیدن تولید محتوا در ذهن ما نقش می‌بندد تولید محتوا از نوع متن و نوشته است. آیا واقعا همینطور است و محتوا صرفا به تولید و تولید نیز صرفا به محتوای متنی ختم می‌شود؟ 

تولید محتوا از اثر گذار ترین و البته کم هزینه ترین روش‌ های جذب مشتری است. هدف تولید محتوا جلب اعتماد مشتریان است و در این بین محتوایی موفق است که با توجه به نیاز مخاطب تولید شود. اگر در فکر راه اندازی وب سایت برای درآمد بیشتر هستید، پس تولید محتوا برای موفقیت کسب و کارتان از نان شب هم واجب تر است. موفقیت در کسب و کار اینترنتی بدون تولید محتوای جذاب و ارزشمند امکان پذیر نیست. اگر هم به شغل تولید محتوا علاقمندید باز هم می توانید به عنوان کارشناس تولید محتوا درآمد خوبی داشته باشید. استخدام تولید کننده محتوا امروزه تقاضای زیادی دارد و مطمئن باشید اگر کارتان خوب باشد یک شغل آینده دار و پر درآمد برای خود دست و پا کرده اید. برای انجام دادن پروژه سئو شما مجموعه اماده خدمت گذاری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهینه سازی سئو سایت و طراحی سایت میتوانید به لینک های مربوطه مراجعه کرده و یا به صفحه خدمات سئو ما بروید و یا حتی با شماره های 02188456784 و 09022002123 در جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید. مشاوران ما همواره پاسخگوی شما کاربران عزیز هستند. البته که شما برای سپردن پروژه خود به مجموعه ما یعنی سایبرگایز باید از تعرفه سئو و بهینه سازی سایت خبر داشته باشید در ادامه این مقاله در رابطه با تعرفه بهینه سازی سایت به شما اطلاعاتی می دهیم، اما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله " تعرفه تولید محتوا در سال 99 " مراجعه کنید.

تولید محتوای اختصاصی

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا روند برنامه ریزی و خلق محتوای مفید و موثر برای کاربران در قالب‌های مناسب و در کانال‌ های مشخص است. در این تعریف نکات کلیدی وجود دارد :

  • شما نیاز به یک برنامه برای اینکه چه محتوای تولید کنید دارید.
  • تولید محتوا درباره نوشتن است اما شامل ویدئو، صوت، اینفوگرافی و سایر فرمت‌های محتوا نیز می‌شود.
  • محتوای تولید شده باید در خدمت یک هدف باشد.
  • قبل از تولید باید بدانید که هر محتوا قرار است که در کجا منتشر شود و از طریق چه کانالی در اختیار خوانندگان قرار بگیرد.

تولید محتوا یک روش اثبات‌ شده برای آگاهی از برند، حفظ ارتباط با مشتری هدف و افزایش فروش است. برخی شرکت‌ ها درباره تاثیر محتوا تردید دارند و به کل این فرصت را از دست می‌ دهند و به دنبال دیگر روش‌ های جذب مشتری هستند!. غافل از اینکه اگر قرار است روشی کسب و کار آنها را متحول کند و به مشتریان بیشتر و ثابت دست پیدا کنند چاره کار در تولید محتوا است نه روش‌ های موقت و پر هزینه بازاریابی و تبلیغات. نکاتی که در این رابطه وجود دارد به شرح زیر است :

  • زمانی گوگل شما را دوست دارد که بازدید کنندگان شما را دوست داشته باشند.
  • زمانی بازدید کنندگان شما را دوست دارند که با تولید محتوای ارزشمند آنچه را که می خواهند در اختیارشان قرار دهید و اعتمادشان را جلب کنید.

ماموریت گوگل این است که همه اطلاعات را سازماندهی کند و بهترین نتایج را در رتبه‌های اول به کاربران نشان دهد. 

بهترین محتوا از نظر گوگل چیست؟

بهترین یعنی محتوای که مخاطب را در الویت قرار دهد و نیاز او را برطرف کند. حساسیت گوگل به قدری هست که حتی اگر محتوایی با رعایت اصول سئو تولید کنید اما مفید و دست اول نباشید شما را به راحتی کنار می‌گذارد.

چرا تولید محتوا در بازاریابی ارزشمند و مهم است؟

به خودتان توجه کنید روش شما برای خرید یک محصول و رفع یک نیاز چگونه است؟ هر چه که بخواهید به سراغ گوگل می‌روید، تحلیل‌ها یا پیشنهادات را می‌خوانید یا به سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌روید. در گذشته برندها مجبور به تبلیغات برای جلب‌توجه ما بودند چون راه دیگری وجود نداشت، اما امروزه به‌ طور مستقیم از طریق اینترنت می‌ توان به اطلاعات شرکت‌ ها و نظرات مثبت و منفی مشتریان دسترسی پیدا کرد. حال که کسب اطلاعات با یک کلیک انجام می‌شود، هر تجارتی برای موفقیت باید بر روی تعامل با مخاطب تمرکز کند. بازاریابی مستقیم به کمک تولید محتوا، به خریدار اطلاعات لازم را می‌دهد و اعتماد او را جلب می‌کند.

مزایای تولید محتوا :

شروع این کار به نسبت دیگر کسب و کارها سرمایه بسیار کمتری می‌خواهد. می‌توانید به‌ صورت شخصی کار را شروع کنید. در تولید محتوا بیشتر به دانش و کمی صبر برای به ثمر نشستن تلاشتان نیاز دارید تا سرمایه. برند قوی باعث می‌شود که افراد به راحتی شما را بر دیگری ترجیح بدهد. اصلا چرا نباید ترجیح بدهند وقتی برای او برندی برجسته، مورد اعتماد و دوست داشتنی نیستید. اما راه حل برند سازی این است که، با محتوای عالی به او نشان دهید، قصد دارید کمکش کنید و در تیم او هستید. بسیاری از افراد تمایل دارند خرید های خود را از طریق اینترنت انجام دهند. این مسئله بازار وسیعی در اختیار شما می‌ گذارد که می‌ توانید بخشی از آن را سهم خود کنید اما باید با محتوا آنها را پایبند خود کنید. شما با هر محتوایی که تولید می‌کنید اثری از خود بر جای می‌گذارید و بیشتر از قبل در ذهن مخاطبان ثبت می‌شوید. در دنیای امروز جنگ بر سر افزایش ترافیک نیست، بلکه بر سر دریافت “ترافیک هدفمند و مرتبط” است.

 

تولید محتوای اختصاصی

انواع محتوا :

به دلیل بستر مناسبی که اینترنت فراهم کرده است می‌توان در قالب‌های مختلف، محتوا تولید کرد. انواع محتوا را می‌توان در این دسته‌ها تقسیم بندی کرد :

  • متنی
  • تصویری
  • صوتی
  • ویدیوئی
  • گرافیکی

مقاله، پادکست، ویدئو، اینفوگرافی، کتاب الکترونیکی از انواع قالب‌های تولید محتوا هستند. بسته به موضوع و نیاز مخاطب برای هر محتوا، قالب مناسب را انتخاب کنید. اگر مخاطبان افراد حرفه‌ ای هستند بیشتر دوست دارند که مقالات عمیق و پر محتوا بخوانند تا یک اینفوگرافی مختصر که به سطح موضوع پرداخته است. اگر مخاطبان شما افراد پر مشغله‌ ای هستند احتمالا دوست دارند که فایل‌ های صوتی دریافت کنند که در زمان‌ های مناسب بتوانند گوش دهند.

شناخت پرسونای مخاطب باعث می‌ شود انتخاب قالب مناسب محتوا کار آسانی باشد. پس ضرورتی ندارد که در تولید محتوا خود را محدود به تولید محتوای متنی آن هم از نوع مقاله کنید. چه بسا بعضی از بازدید کنندگان تمایل بیشتری به دیدن ویدئو یا شنیدن پادکست داشته باشند. اما الویت را محتوایی قرار دهید که در آن تبحر بیشتری دارید و با سرعت بیشتری می‌ توانید تولید کنید. همچنین محتوای تولید شده در بسترهای مختلفی قابل انتشار است. شبکه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام، وب سایت های انتشار ویدئو، وب سایت های دانلود کتاب الکترونیکی، اپلیکیشن و بسته‌ های آموزشی و ایمیل از این دسته هستند. “خواست مشتری چیزی بیش از یک سری سوال نیست که باید با محتوای خوب پاسخ داده شود.”

چگونه در تولید محتوا موفق شویم؟

یکی از قوانین کلیدی موفقیت در تولید محتوا، پاسخ به سوالات مشتریان است. می‌توانید در عوض شیوه‌ های قدیمی تبلیغات مانند تلویزیون، تبلیغات چاپی یا تبلیغات محیطی که بسیار هم پر‌ هزینه هستند از طریق مطالب پر‌ محتوا به نتایج چشمگیری برسید. تولید و بازاریابی محتوا یک استراتژی طولانی‌ مدت است و نباید تصور شود که با تهیه چند مطلب می‌ توانید به هدف برسید. در حقیقت برای موفقیت در این کار باید یک استراتژی محتوا تدوین کنید و براساس آن پیش بروید. استراتژی محتوا، همان چیزی است که وبلاگ‌ های خوب را از بد جدا می‌ کند و نه تنها شانس موفقیت شما را افزایش می‌ دهد، بلکه موجب صرفه جویی در وقت و جلوگیری از انتخاب موضوعات اشتباه و نامربوط می‌شود. برای تولید محتوای جذاب موارد زیر را حتما در محتوای خود رعایت کنید :

  • از عناوین جذاب و متوقف کننده استفاده کنید : قبل از انتشار محتوا بررسی کنید که رقبا از چه عنوان‌هایی استفاده کرده‌اند. سعی کنید تا حدامکان عنوان غیر تکراری و منحصر به فرد باشد.
  • برای هر محتوا یک کلمه کلیدی مشخص کنید : دلیل استفاده از کلمه کلیدی این است که برای گوگل روشن می‌کنید که متن شما در چه موضوعی است. این کلمه کلیدی را باید در عنوان، url، بدنه متن، زیر عنوان‌ ها، تگ توضیحات و عکس‌ها و فیلم ها استفاده کنید.
  • ساده و قابل فهم بنویسید : اگر از پنج نفر بخواهید درباره موضوعی یک محتوا تولید کنند، نتیجه کار همه آنها یکسان نخواهد بود. یک محتوا را بعد از تولید از دیدگاه یک خواننده دوباره بررسی کنید. آیا محتوا روان و ساده پیام را رسانده است؟
  • از عکس استفاده کنید : اکنون دیگر محتوای کوتاه توجه گوگل را جلب نمی‌ کند. تعداد کلمات محتوا بهتر است ۱۰۰۰ یا کمی بیشتر باشد. اگر می‌ خواهید به یک محتوا به طور کامل و جامع بپردازید طول محتوا می‌توانید به چند هزار کلمه نیز برسد. به همین دلیل برای جذابیت بیشتر محتوا از عکس‌ استفاده کنید. از عکس‌هایی استفاده کنید که مکمل محتوا باشند.
  • در مقاله لینک قرار دهید : لینک‌ سازی در مقالات می‌تواند به دو شکل باشد اول لینک به دیگر مقالات سایت که با موضوع محتوای نوشته شده مرتبط هستند. و دوم لینک به سایت‌ها و منابع خارجی که در بخشی از سایت یا در انتهای مقاله به عنوان منبع به آن لینک می‌دهید.
  • در متن از زیر عنوان استفاده کنید : اگر جلوی خود شما هم متنی بگذارند که در آن از هیچ زیرعنوان یا دسته‌بندی استفاده نشده است، تمایل کمی به خواندن آن پیدا می‌کنید. خیلی از افراد عادت دارند که قبل از شروع مطالعه نگاه کلی به محتوا بیندازند، تا ببینند با چه محتوای روبرو هستند. بنابراین یک محتوا را با استفاه از زیرعنوان‌ها و شماره‌گذاری به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم بندی کنید.

آیا برای صرفه جویی در وقت، جذب ترافیک بیشتر و موفقیت در تولید محتوا آماده هستید؟ پس به خواندن ادامه دهید. در اینجا پنج گام برای تدوین استراتژی محتوای موفق، به طور خلاصه لیست شده است :

  • هدف خود را از شروع این کار مشخص کنید : مهم ترین نکته ای که از این مقاله باید عملی کنید “تعیین اهداف” است. هدف مشخص در تمامی ساعات نوشتن و تمام مراحل کار به شما انگیزه می‌دهد. شما می‌دانید اصلا چرا دارید کار تولید محتوا انجام می‌دهید. چرای خود را چگونه تعریف می‌کنید؟ هدف وبلاگ شما چیست؟ برای روشن تر شدن مسیر، می‌توانید از نمونه اهداف تولید محتوای زیر کمک بگیرید :
  1.  هدایت ترافیک به سایت
  2. افزایش فروش یا مشتری راغب
  3. ایجاد یک چشم‌انداز برای مشتریان از آنچه که انجام می‌دهید
  4. مطلع کردن مشتریان از اخبار کسب و کار
  5. جذب مشتریان جدید از بازارهای جدید
  6. برند سازی
  • تحلیل بازار و بررسی رقبا : مشخص کنید که بازار هدف شما از خواندن چه نوع مقالاتی بیشترین لذت را می‌ برد. در حال حاضر از چه منابعی استفاده می‌کنند. مهم‌ ترین نیاز یا خواسته آنها چیست؟
  • تعیین موضوعات و کلمات کلیدی : درباره کلمات کلیدی و موضوعاتی که نیازهای مخاطبان شما را پوشش می‌دهد، بنویسید. این کار باعث می‌شود با تولید محتوای هدفمند در گوگل نتایج بهتری به دست آورید.
  • ایجاد یک تقویم محتوا : تقویم محتوا به شما کمک زیادی خواهد کرد. اگر میخواهید برای محتوایی که زحمت زیادی برایش کشیده‌اید نتایج بهتری بگیرید، تقویم محتوا را فراموش نکنید. به این شکل در سردرگمی به سر نمی‌ برید و می‌دانید برای هر روز چه برنامه‌ ای دارید و باید بر روی چه محتوایی کار کنید.
  • تولید محتوای عالی و اختصاصی : شما کلمات کلیدی کسب و کارتان را مشخص کرده‌اید، تقویم محتوا را هم ایجاد کردید و از همه مهم‌تر می‌دانید برای چه کسانی می‌نویسید. حالا به دلیل دید روشن‌تری که پیدا کرده‌اید، روند تولید محتوا برایتان راحت‌ تر شده است.

تمرکز بیشتری بر کیفیت کار داشته باشید و به جای تولید پنج محتوای متوسط در هفته، دو محتوای خوب و کامل تولید کنید. این کار باعث می‌شود که در طولانی مدت نتایج بهتری از زحمات خود بگیرید. هدف از تولید محتوا این است که بر روی تصمیم گیری مخاطب تاثیر بگذارد تا بتوانید به یک برند در حوزه کاری خود تبدیل شوید. از خود سوال کنید آیا خواننده از خواندن این مطلب راضی خواهد بود و به چیزی که می‌خواهد می‌ رسد؟ با پاسخ به این سوال، شما روی نقطه حساس مشتری دست می‌گذارید و به راحتی اعتماد او را جلب می‌کنید. اینترنت جایی است که مردم به دنبال سوالات خود می‌گردند و چه بهتر که از این فرصت استفاده کنید. هنگام تولید محتوا موارد زیر را در نظر داشته باشید :

  • چه محتوایی برای مخاطب جذابیت بیشتری دارد؟
  • این محتوا همان چیزی است که مخاطب به دنبالش است؟
  • محتوا در چه قالبی (متن، صوت، ویدئو …) تولید شود؟
  • در چه رسانه‌ ای (سایت، شبکه‌های اجتماعی …) منتشر شود؟

تولید محتوا

تفاوت تولید کننده محتوا با کپی رایتر چیست؟

شاید کار هر دو آنها در ظاهر مشابه باشد، هر دو می‌نویسند. تولید کننده محتوا فردی است که در قالب‌های متفاوت مانند متن، عکس، اینفوگرافی یا ویدئو محتوا تولید می‌کند. این محتوا می‌تواند در بسترهای مختلفی مانند سایت، وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اشتراک ویدئو یا هر مکانی در اینترنت باشد. مهارت اصلی تولید کننده محتوا این است که هر موضوعی را بتواند در یک محتوای جذاب تحویل خواننده بدهد. محتوایی که علاوه بر دادن اطلاعات دست اول و خواندنی، برای مخاطب سخت و پیچیده نباشد. تبلیغ نویسی هنری است که در کنار تولید محتوا برای موفقیت باید به کار گرفته شود. تبلیغ نویسی تولید متنی است  که کاربر را ترغیب به انجام کاری می‌کند که شما می‌خواهید. عنوان تبلیغاتی و صفحه محصول جایی است که فرد تصمیم می‌گیرد خریدی را انجام دهد یا صفحه را ببندد. کپی رایتر محصول و خدمتی را از راه “نوشتن” به بازدیدکننده می‌فروشد. خریدار بدون اینکه متوجه شود به این کار ترغیب شده است و روی تصمیم‌گیری او تاثیر گذاشته‌اید. تبلیغ نویسی یا همان کپی رایتینگ ترکیب علم بازاریابی و نویسندگی است. حتما پیش آمده که عنوانی را بخوانید و ترغیب به خواندن ادامه مقاله شوید یا توضیحات محصولی را بخوانید و حتی اگر نیاز ندارید آن محصول را بخرید، این هنر تبلیغ نویسی است. تبلیغ نویسی به این معنا نیست که محصولات را چیزی که نیست نشان دهید. با تبلیغ نویسی مخاطب را تحریک می‌کنید و باعث کاهش ترس از خرید می‌شوید. تبلیغ نویسی مشکل فروش کم محصول خوب را برای همیشه رفع می‌کند.

  • به کیفیت محتوا توجه داشته!

سیاست کاری خود را از همان ابتدا بر تولید مطالبی بگذارید که واقعا ارزشمند باشند. نیازی به تولید انبوهی از مطالب بی‌ کیفیت ندارید، چون دیگران شما را به عنوان یک فرد بی اطلاع و ناوارد خواهند شناخت. قبل از تدوین استراتژی محتوا، سایت رقبا را تحلیل کنید. شاید بخواهید از نقاط ضعف آنها استفاده کنید و یا از آنچه که انجام می‌دهند الهام گرفته و به شکلی بهتر آن را ارائه دهید. تمامی محتوای سایت را بر اساس اصول سئو تولید کنید، د‌ر غیر‌ این‌ صورت حتی با وجود محتوای خوب شانس دیده شدنتان بسیار کم خواهد بود. با محتوای سئوشده، هم گوگل را راضی نگه خواهید داشت، هم خوانندگان را. برای انتشار بهتر محتوا از بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی استفاده کنید. به جای فعالیت در تمام شبکه‌ های اجتماعی که زمان زیادی از شما می‌گیرد، یک یا دو شبکه مناسب کسب و کارتان را انتخاب و تنها در آنها فعالیت کنید. “اصل کیفیت” را در شبکه‌ های اجتماعی نیز رعایت کنید. محتوای باکیفیت به شما این امکان را می‌دهد که با مشتریان ارتباطی برقرار کنید که فراتر از خرید یا فروشی ساده است. این تصور اشتباه را از ذهن خود خارج کنید که پول زیاد خرج کردن برای شما مشتریان زیادی به همراه می‌آورد. با تولید محتوا مخاطب هدف را پیدا کنید، به آنها اطلاعات مورد نیازشان را بدهید تا به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

آیا واقعا محتوا به پول تبدیل می‌ شود؟

جواب این سوال یک بله قاطع است. با تولید محتوا به روش‌های زیادی می‌توانید کسب درآمد کنید. اما باید قوانینی را رعایت کنید :

  • صبور باشید و نابرده رنج، گنج نخواهید.
  • همیشه به دنبال بهبود کیفیت کارو یادگیری روش‌‌های تولید و بازاریابی محتوا باشید. متاسفانه خیلی از افراد محتوانویسی را تنها در نوشتن خلاصه می‌کنند اما مهارت‌ های مکملی است که از شما یک متخصص تولید محتوا می‌ سازد.
  • تکلیف تان را با اینکه روش کسب درآمد تان چیست، روشن کنید. این انتخاب، مسیر و کل استراتژی شما را مشخص می‌ کند. منظور یک تصمیم نهایی نیست اما بهتر است بدانید که مثلا می‌خواهید در ابتدا از فریلنسری تولید محتوا شروع کنید یا با تولید محتوای آموزشی از این راه درآمد داشته باشید.
  • در تولید محتوا استمرار داشته باشید با هر از گاهی تولید محتوا کردن به موفقیت نمی‌ رسید.

آیا با افزایش ترافیک، سایت تبلیغ می گیرید؟ یا محصولی دانلودی یا فیزیکی دارید که می‌خواهید به فروش برسانید؟ آیا تخصصی دارید که می‌خواهید آموزش دهید؟ شاید هم بخواهید با وبلاگ نویسی در یک حوزه خاص زمینه مشاوره و سخنرانی برای خود ایجاد کنید.

نکته‌ ای که وجود دارد این است که :

مجبور نیستید تنها یک روش کسب درآمد از محتوا را انتخاب کنید. می توانید محصولی به فروش برسانید اما در کنار آن سیستم عضویت ویژه راه اندازی کنید، مشاوره بدهید یا تبلیغات بگیرید. هر مهارتی داشته باشید تضمین کننده درآمد شما نیست، نوع استفاده از این مهارت است که میزان درآمد شما را مشخص می‌کند. اگر تصمیم دارید که از محتوا نویسی درآمد عالی داشته باشید یا به عنوان یک روش بازاریابی برای رشد کسب و کار استفاده کنید بیشتر از هر چیز به جدیت نیاز دارید. هر کاری زمان خود را می‌ برد و زحمات خود را هم دارد اما نتیجه ای که در پایان به دست می‌آورید با هیچ چیزی برابری نمی‌کند. خوشبختانه روش های کسب درآمد از محتوا بسیار متنوع هستند و مجبور هم نیستید که خود را به یکی از آنها محدود کنید. می‌ توانید با حداقل امکاناتی که دارید شروع کنید و به مرور درآمدی داشته باشید که تصورش را هم نمی‌کردید. تولید محتوا از آن نوع کارهایی است که هر چه بیشتر در آن پیش می‌ روید بیشتر عاشق این کار می‌ شود. شما سبک زندگی دارید که عاشقش هستید و درآمدی دارید که بسیار بیشتر از حقوق کارمندی است و مدیریت زمان نیز در اختیار خودتان است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی