سایبرگایز

hhd

fgfh

  • ۰
  • ۰

خرید گوشی iPhone Se2

تقریبا ۴ سال از معرفی اولین نسل از آیفون SE می‌گذرد. آیفون ارزان قیمت اپل که خیلی زود توانست نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و یک موفقیت بزرگ برای این شرکت محسوب شود. اما مدت هاست کاربران منتظر نسل بعدی این گوشی هستند و تا کنون شایعات زیادی درباره آیفون SE 2 منتشر شده است. به احتمال فراوان آیفون ۹ یا همان آیفون SE 2 در این ماه معرفی می‌شود. بعد از عرضه نسل اول آیفون SE به بازار، گمانه زنی های زیادی شکل گرفت مبنی بر اینکه اپل نسخه دوم این گوشی را هم روزی طراحی خواهد کرد که خب بالاخره این اتفاق افتاد. اما با آنچه که تا کنون از آیفون SE 2 شنیدیم، به نظر می‌ رسد این گوشی قرار است طرفداران زیادی پیدا کند! اما سوال اینجاست چرا؟ در ادامه به بررسی ۵ دلیلی می‌ پردازیم که در محبوبیت این گوشی نقش به سزایی ایفا خواهند کرد. این گوشی هنوز به دست کارشناسان نرسیده و به همین خاطر هنوز فرصت بررسی کامل آن دست نداده است. با این حال، با نگاهی سریع به فهرست مشخصات آن می‌ توانید متوجه شوید که این یک گوشی مقرون‌ به‌ صرفه دارای ویژگی‌ های با اهمیت است. برای افرادی که با اپل و تراشه‌ های این شرکت آشنا نیستند، باید بگوییم که تراشه A13 Bionic در حال حاضر بهترین تراشه موبایل این کمپانی است که در خانواده آیفون ۱۱ مورد استفاده قرار گرفته.

بلاخره اپل از نسل جدید آیفون SE رونمایی کرد. طراحی این گوشی مشابه آیفون های چند سال قبل است و به همین خاطر در پنل جلویی شاهد حسگر اثر انگشت تاچ آی دی و در پنل پشتی هم دوربین واحد دیده می‌ شود. با این حال، نباید توان سخت افزاری عالی و البته قیمت پایه ۳۹۹ دلاری را از قلم بیندازیم. از مدت‌ها قبل انتشار خبرهای مربوط به این گوشی آغاز شد ولی در هر صورت اپل حالا آیفون مقرون به صرفه خود را زمانی روانه‌ی بازار می‌کند که میلیون‌ ها کاربر به چنین گجتی نیاز دارند. شیوع گسترده ویروس کرونا اگرچه هزاران نفر را به کام مرگ کشانده و اقتصاد جهانی را دچار مشکل کرده، ولی همین بیماری می‌ تواند خبر خوبی برای آیفون SE جدید باشد. برای خرید گوشی اپل بر روی لینک خرید گوشی کلیک کنید. همچنین شما میتوانید از طریق لینک خرید لوازم جانبی، وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید. وسایلی مانند شارژر فندکی و غیره در سایت ما یعنی دیجی لند موجود می باشد. البته لازماست بدانید در صورت دسترسی به اینترنت میتوانید با شماره های 09358840130 و 02155312403 تماس بگیرید.

خرید گوشی iPhone Se2

به عبارت دیگر، این یک گوشی شایسته در زمان مناسب است. از یک طرف ویژگی‌ های اساسی مورد نظر کاربران علاقه‌ مند به آیفون را ارائه می‌دهد و از طرف دیگر در زمانی که مردم کشورهای مختلف با مشکلات اقتصادی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند، قیمت بسیار پایینی دارد. در عین حال، آیا کاربران آمریکایی با پرداخت چنین مبلغی می‌توانند گوشی اندرویدی مشابهی را خریداری کنند؟ فعلا که چنین محصولی در این بازار عرضه نشده و این موضوع به اپل اجازه می‌دهد که بیش از پیش در بازار آمریکا و بسیاری از کشورها به موفقیت برسد.  جدیدترین این شایعات که توسط مینگ چی‌ کو، تحلیل گر محصولات اپل، منتشر شده است، بیان می‌کند؛ این شرکت در حال حاضر در تدارک تولید محصول جدیدی است که ظاهرا همان آیفون SE 2 خواهد بود و از اِلمان‌ های مهم دو مدل آیفون موجود در بازار استفاده خواهد کرد. طبق گفته او، نسل دوم آیفون SE از طراحی مشابه با آیفون ۸ و پردازنده مشابه با آیفون ۱۱ بهره می‌گیرد.

سخت افزار گوشی iPhone Se2 :

اپل سال‌ ها در گوشی‌ های خود از تاچ آیدی مجهز به حسگر اثر انگشت استفاده می‌کرد و به عبارتی این قابلیت شناسه گوشی‌ های این شرکت شد تا اینکه تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۷ و با عرضه آیفون X با قابلیت فیس آیدی یا همان تشخیص چهره، تاچ آیدی را بازنشسته کند! تصور آیفون بدون تاچ آیدی آنقدر برای کاربران گوشی‌ های این شرکت سخت بود که بسیاری‌ها از اپل خواستند در گوشی‌های بعدی خود از حسگر اثر انگشت درون صفحه استفاده کند. یکی دیگر از مواردی که ارزش آیفون جدید را دو چندان می‌کند، استفاده از چیپست A13 Bionic است. شاید دوست داشتیم چیپست جدید تری مانند A14 در این گوشی ببینیم اما باید گفت همین A13 در بهترین و قدرتمند ترین محصول حال حاضر اپل حضور دارد و با امتیازی بیش از ۵۰۰,۰۰۰ در بنچمارک AnTuTu، بهترین پردازنده در بین نمونه‌ های بکار رفته در گوشی‌ های دیگر به حساب می‌ آید. استفاده از چنین پردازنده قدرتمندی در یک گوشی کوچک باعث می‌شود لقب «Small Steel Cannon» کاملا برازنده این محصول باشد. البته این در صورتی است که به گوشی کوچک علاقه‌ مند باشید. 

صفحه نمایش گوشی iPhone Se2 :

اگر چه بسیاری‌ ها در رابطه با طراحی آیفون نظر های متفاوتی دارند،‌ اما وقتی در مورد ناچ حرف می‌ زنیم به نظر می‌ رسد همه با هم اتفاق نظر دارند. حقیقت این است که وجود ناچی به این بزرگی در بالای نمایشگر واقعا طراحی زیبای آن را تحت تاثیر قرار می‌ دهد! البته آیفون SE2 هم قرار نیست از نمایشگر بدون حاشیه‌ ای بهره ببرد و در واقع شما همان آیفون SE چند سال پیش را با نمایشگری ۴.۷ اینچی و بروزرسانی سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری در اختیار خواهید داشت! بنابراین، انتظار داریم آیفون SE 2 به یک نمایشگر ۴.۷ اینچی با پنل LCD و رزولوشن ۷۵۰ × ۱۳۳۴ پیکسل (۳۲۶ پیکسل بر اینچ) مجهز شود که با حاشیه‌ های بزرگ در بالا و پایین همراه است. همچنین، کلید هوم و فناوری اسکن اثر انگشت موسوم به Touch ID نیز بار دیگر باز می‌گردند و اثری از سیستم تشخیص چهره سه بعدی Face ID نخواهد بود؛ فریم فلزی دور دستگاه از جنس آلومینیوم خواهد بود و قاب پشتی با شیشه پوشانده خواهد شد.

طراحی گوشی iPhone Se2 :

ظاهرا این اپل در این محصول نیز از درگاه لایتنینگ استفاده خواهد کرد. اما استفاده از قاب شیشه‌ ای در پشت دستگاه، احتمال پشتیبانی آن از شارژ بی‌ سیم را به دنبال دارد که البته ممکن است به دلیل تصمیم اپل برای عرضه یک محصول ارزانتر، در نهایت از این ویژگی صرف نظر شود. در حال حاضر و در بازار امروز که با حذف حاشیه‌ ها، شرکت‌ های تولید کننده گوشی هوشمند توانستند پا را فراتر از استاندارد اندازه نمایشگر بگذارند و محصولاتی بزرگتر از ۶.۵ اینچ تولید کنند، وجود یک محصول ۴.۷ اینچی می تواند تنوع بسیار عالی باشد! خصوصا اینکه گوشی‌ های فعلی به خاطر اندازه بزرگ بسیار سنگین هستند و در محدوده وزنی ۱۸۰-۲۲۰ گرم قرار می‌گیرند اما آیفون SE جدید می‌تواند با ۱۵۰ گرم، برای بسیاری از کاربران محصولی ایده آل باشد! نه تنها اپل در طراحی این محصول وزن و اندازه را کاهش داده بلکه ضخامت آن را نیز به خوبی کنترل کرد و به ۶۸ میلی متر رساند. به عبارتی ساده تر باید بگوییم قرار است یک آیفون ۸ دیگر روانه بازار شود که از چیپست قدرتمند A13 Bionic و جدید ترین نسخه از سیستم عامل iOS بهره می‌برد! جالب است بدانید در سال ۲۰۲۰ یک محصول با این اندازه و وزن می‌تواند به خودی خود خاص و منحصر به فرد هم باشد!

خرید گوشی iPhone Se2

قیمت گوشی iPhone Se2 :

در بازار گوشی‌ های هوشمند امروزی، قیمت حرف اول را می‌ زند. این روزها قیمت پرچمداران شرکت‌ های مختلف دیگر از ۱۰۰۰ دلار شروع نمی‌ شود و اکثرا شاهد برچسب قیمتی بیش از ۱۱۰۰ دلار برای بهترین پرچمداران هستیم. اما آیفون SE2 با بهره‌ مندی از بهترین چیپست کنونی با قیمت پایه ۳۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد! در بازار چین هم قیمت این گوشی ۳۰۰۰ یوآن یعنی معادل ۴۲۶ دلار خواهد بود. این قیمت در تاریخ گوشی‌ های اپل بی‌ سابقه است و اگر این محصول بدون مشکلی خاص راهی بازار شود قطعا می‌ تواند رکورد فوق العاده ای را از لحاظ فروش از خود بجای بگذارد. حتی به همه این موارد می توان بروزرسانی تضمین شده اپل را نیز اضافه کرد! یکی از بزرگ ترین مزیت خرید محصولات این شرکت بهره‌ مندی بلند مدت از به روزرسانی‌ های بزرگ (سیستم عامل) است که قطعا در این گوشی نیز شاهد آن خواهیم بود. بنابراین تصور اینکه یک گوشی با قیمت زیر ۵۰۰ دلار خریداری کنیم و همچنان به؛ به روزرسانی آن برای بیش از ۳ سال امیدوار باشیم شگفت انگیز است! 

البته این گوشی نقاط ضعف خاص خود را هم دارد! در درجه اول این نکته را در ذهن خود بسپارید که آیفون SE 2 یک گوشی میان رده است! به خاطر داشتن این موضوع باعث می‌شود برخی از نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود اصلا نقاط ضعف به حساب نیاید چون در هیچ محصول دیگری با این قیمت چنین قابلیت‌ هایی دریافت نخواهید کرد! از نقاط ضعف این گوشی می‌ توان به رفرش ریت پایین صفحه، عدم پشتیبانی از اینترنت ۵G، طراحی قدیمی، حاشیه زیاد، عدم بهره‌ مندی از دوربین‌ های فوق عریض یا تله‌فونو و … اشاره کرد. هرچند برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند حس و حال آیفون‌ های قدیمی را در قالب محصولی جدید تجربه کنند، آیفون SE2 بهترین گزینه خواهد بود. 

ویژگی های مثبت و منفی گوشی iPhone Se2 :

از دیگر ویژگی‌های آیفون SE جدید می‌توانیم به استاندارد IP67 و شارژ بی‌ سیم اشاره کنیم که برای یک گوشی ۴۰۰ دلاری ویژگی‌ های بسیار جذابی محسوب می‌شوند. در حقیقت، در بازار آمریکا و تعدادی از دیگر کشورهای پیشرفته گوشی جدیدی که زیر ۴۰۰ دلار قیمت داشته باشد و از شارژ بی‌ سیم و استاندارد IP بهره ببرد، نمی‌توان پیدا کرد. البته می‌دانیم که در پنل پشتی فقط یک دوربین تعبیه شده و نمایشگر آن هم با اندازه ۴.۷ اینچی اندازه کوچکی دارد. اگرچه این موارد شاید به‌عنوان ضعف در نظر گرفته شوند، اما در حقیقت مزایای این گوشی به حساب می‌آیند. در زمینه‌ی قدرت دوربین واحد می‌توانیم به نسل‌های قبلی گوشی‌های پیکسل اشاره کنیم که نشان می‌دهند توان پردازش نرم‌افزاری می‌تواند کیفیت تصاویر را متحول کند. افرادی که ۴۰۰ دلار برای خرید یک گوشی هزینه می‌کنند، می‌دانند که قرار نیست ویژگی‌های مشابه گلکسی اس ۲۰ اولترا را دریافت کنند و مطمئنا چنین انتظاری هم ندارند. اندازه کوچک آن هم می‌تواند یک مزیت دیگر باشد. در بازار گوشی‌ های هوشمند، روز به‌ روز به اندازه گوشی‌ ها افزوده می‌ شود و در این میان کاربران زیادی هستند که علاقه‌ ای به استفاده از گوشی‌ های غول‌ پیکر ندارند. در نهایت، باید به پشتیبانی بلند مدت اپل از گوشی‌ های خود اشاره کنیم که این یعنی آیفون SE جدید تا چند سال دیگر بدون دردسر جدیدترین نسخه‌ های iOS را دریافت خواهد کرد. این موضوع باعث می‌ شود کاربران این گوشی تا چند سال دیگر بتوانند از ویژگی‌ های جدیدی بهره ببرند.

به صورت خلاصه ویژگی‌ هایی که آیفون SE جدید را به یک گجت مقرون‌ به‌ صرفه جذاب تبدیل کرده از این قرار است : 

  • قیمت کاملا منطقی
  • تراشه پرچمدار
  • شارژ بی سیم
  • دوربین مناسب (چنین گوشی هوشمندی نیاز به دوربین عالی ندارد)
  • دریافت به روزرسانی های نرم افزاری تا چند سال آینده

خرید گوشی iPhone Se2

اگر سازندگان گوشی‌ های اندرویدی می‌خواهند بدانند یک گوشی مقرون‌ به‌ صرفه به چه ویژگی‌ های مهمی نیاز دارد، باید به این فهرست نگاهی بیندازد. در بازار آمریکا هیچ گوشی ارزان‌ قیمتی با این مشخصات دیده نمی‌ شود. پیکسل ۳a تا حدی به آن نزدیک است ولی این گوشی از شارژ بی‌ سیم و تراشه پرچمدار بهره نمی‌ برد. حتی گلکسی S10e هم که سال گذشته عرضه شده، از لحاظ قیمت به این آیفون SE جدید هم نزدیک نمی‌شود و سامسونگ با عدم عرضه گلکسی S20e نشان داد که علاقه‌ زیادی به تکرار این تجربه ندارد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد ماه آینده پیکسل ۴a معرفی می‌شود که رقیب مستقیم نسل جدید آیفون SE خواهد بود. همچنین شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه وان‌ پلاس Z وجود دارد که یک گوشی مقرون‌ به‌ صرفه از طرف وان‌ پلاس خواهد بود. اما حتی اگر این دو گوشی بتوانند به تمام نکات این فهرست عمل کنند (که به احتمال زیاد این‌گونه نخواهد بود)، اپل حداقل ۱ ماه زودتر از آن‌ ها وارد عمل شده و می‌تواند توجهات بیشتری را جلب کند. 

نتیجه گیری برای خرید گوشی iPhone Se2 :

بار دیگر باید بگوییم که آیفون SE جدید یک گوشی شایسته در زمان مناسب است. اگرچه در زمینه‌ی گوشی‌ های مقرون به صرفه شرکت‌ هایی مانند شیائومی، ریلمی و دیگر شرکت‌ ها فعالیت دارند، ولی تمرکز اصلی این مطلب مربوط به آمریکا و تعدادی از دیگر کشور های پیشرفته‌ ای است که این گوشی‌ ها عرضه نشده یا حداقل به صورت گسترده عرضه نشده‌ اند. علاوه بر بازار کشوری مانند آمریکا، در بسیاری از کشور های دیگر هم کاربران ترجیح می‌دهند آیفون SE جدید را خریداری کنند تا از تراشه پرچمدار و پشتیبانی بلند مدت اپل بهره ببرند.

نظرات (۱)

  • فروشگاه اپل آیدی
  • سوالی در مورد با اپل آیدی داشتم:
    اپل آیدی آمریکا با اعتبار از کجا تهیه کنیم؟

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی