ابزار تحقیق کلمات کلیدی زیادی در موتورهای جستجو وجود دارند که لیست کلمات کلیدی متفاوتی را در اختیار شما می گذارند تا در روند سئو سایت خود از آن ها استفاده کنید. Google Keyword Planner یکی از ابزارهایی است که صاحبان وب سایت ها از آن استفاده می کنند؛ اما این ابزار دیگر مثل گذشته عملکرد فوق العاده ندارد. در نتیجه اگر از این ابزار خسته شده اید و یا به دنبال یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مناسب و رایگان می گردید، باید بگوییم این مقاله آموزش سئو می تواند به شما کمک زیادی در این زمینه بکند.
Google Keyword Planner اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می دهد؛ اما این تنها در حالتی است که شما هزینه های مد نظر گوگل را در مورد تبلیغات پولی (تبلیغات کلیکی) انجام داده باشید. بنابراین پیشنهاد می کنیم به جای این کار، نکات مربوط به آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی را رعایت کرده و از 9 ابزاری که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم استفاده کنید. این ابزارها برای آن دسته از وب سایت هایی که تازه شروع به کار کرده اند، بسیار مفید می باشد. همچنین لازم است بدانید که مجموعه ما با داشتن کارمندانی مجرب و کارآمد این اطمینان را به شما میدهد که پروژه خود را با اطمینان به ما بسپارید. برای مطالعه بیشتر در رابطه با طراحی سایت و بهینه سازی سئو سایت میتوانید به لینک های مربوطه مراجعه کرده و یا با شماره های 09022002123 و 02188456784 تماس حاصل فرمایید.
ابزار Google Trends :
گوگل یک پلتفرم بسیار مفید و کاربردی را علاوه بر Google Keyword Planner ارائه کرده است. ابزار Google Trends بسیار کاربردی و مفید است که شما می توانید انتخاب کلمات کلیدی سئو خود را با استفاده از آن انجام دهید. گوگل ترندز در واقع به شما نشان می دهد که جستجوهای انجام شده، در طول زماان چه تغییراتی داشته اند. برای استفاده از این ابزار تنها کافی است وارد آن شده و عبارت کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. سپس می توانید لیست کلمات کلیدی مرتبط و محبوبی که در 12 ماه گذشته توسط کاربران استفاده شده اند را مشاهده کنید.
یک مزیت بسیار خوبی که ابزار Google Trends دارد، وجود related queries می باشد. شما با اسکرول کردن صفحه می توانید قسمت مربوط به جستجوهای مرتبط را مشاهده کنید و متوجه شوید که وضعیت رشد میزان استفاده شدن این جستجوها توسط کاربران چه وضعیتی دارد.
ابزار Keyword Shitter :
برای استفاده از ابزار Keyword Shitter تنها کافی است کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. سپس مشاهده می کنید که این ابزار شروع به کار کرده و لیست کلمات کلیدی بسیار زیادی را برای شما به نمایش در می آورد. کافی است حدود 30 دقیقه آن را مشغول به تحقیق گذاشته و چندین هزار عبارت کلیدی مرتبط را کسب کنید. Keyword Shitter ابزاری است که در بیشتر دوره های آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی به آن اشاره می شود. این ابزار در واقع عملکردی مشابه با suggestion های گوگل دارد؛ با این تفاوت که حجم بسیار بیشتر و گسترده تری از عبارت های کلیدی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.
ابزار AdWord & SEO Keyword Permutation Generator :
ابزار AdWord & SEO Keyword Permutation Generator به عنوان یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان، چندین عبارت را در تمامی حالت های ممکن با یکدیگر ترکیب کرده و به شما لیست کلمات کلیدی طولانی ارائه می کند. موارد استفاده از این ابزار بیشتر برای سئو محلی است و می تواند نقش موثری برای بهبود آن داشته باشد.
استفاده از این ابزار بسیار ساده است و شما با به کارگیری آن می توانید در زمان صرفه جویی کنید. نکته ای که در مورد این ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد این است که با استفاده از آن اطلاعات زیادی، مثل حجم جستجوها، نمی توانید کسب کنید؛ اما در کل ابزار رایگان مفیدی است و پیشنهاد می کنیم که حتما از آن در روند سئو سایت خود استفاده کنید.
ابزار Answer the Public :
ابزاری فوق العاده با محیطی جذاب است که عملکرد متفاوتی با دیگر ابزارهای رقیب خود دارد. با ابزار Answer the Public می توانید ایده های خوبی برای تولید محتوای خود به دست بیاورید؛ تنها کافی است عبارت کلیدی مد نظرتان را وارد کنید. البته اطلاعات دقیق در ارتباط با اینکه این ابزار چگونه به این اطلاعات دست پیدا کرده و بر چه اساسی به شما پیشنهاداتی در مورد تولید محتوا ارائه می کند، در دسترس نیست. با این حال احتمالا این ابزار ممکن است که از داده هایی که در دیگر ابزارهای تحقیق عبارات کلیدی وجود دارد، استفاده می کند که باز هم برای شما مفید است؛ چرا که هزینه ای در این میان از شما درخواست نمی شود.
ابزار Google Correlate :
ابزار Google Correlate ابزار تحقیق عبارات کلیدی دیگری است که موتور جستجوی گوگل آن را برای کاربرانش ارائه کرده است. بر اساس مطالبی که گوگل در مورد این ابزار بیان کرده است، متوجه می شویم که این ابزار انتخاب کلمات کلیدی سئو، عبارتی را برای شما به نمایش در می آورد که مطابق با دنیای واقعی بوده و بر اساس آن ساختار یافته اند. این ابزار را می توان بخشی از Google Trends در نظر گرفت؛ در واقع تفاوتی که این دو ابزار با یکدیگر دارند در ایده هایشان برای ارائه بهترین کلمات کلیدی است.
ابزار Keyword Everywhere :
Keyword Everywhere ابزاری است که به صورت رایگان به مرورگر کروم شما اضافه می شود. حجم جستجو، میزان رقابت و CPC (هزینه به ازای کلیک) اطلاعاتی هستند که با استفاده از این ابزار می توانید آن را به دست بیاورید و انتخاب کلمات کلیدی سئو مناسبی داشته باشید.
ابزار Keyword Everywhere در واقع یک ابزار بسیار کاربردی و مفید است. تصور کنید که شما در طول روز چه میزانی جستجو در گوگل انجام می دهید؛ با استفاده از این ابزار می توانید برای هر عبارتی که جستجو می کنید، داده ها و اطلاعات فوق العاده ای کسب کرده و روند بهینه سازی صفحات سایت خود را به شدت تقویت کنید.
ابزار Wordtracker Scout :
Wordtracker Scout افزونه ای است که برای مرورگر کروم ارائه شده است. با نصب آن بر روی مرورگر خود می توانید تمامی عبارت کلیدی مرتبطی که در یک صفحه سایت وجود دارد را مشاهده کنید. این ابزار عملکرد مشابهی با keyword density checker دارد اما در مقایسه با آن بسیار موفق تر است و پیشنهاد اکثر مقاله های معتبر آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی، استفاده از آن پیشنهاد می شود.
ابزار Google Search Console :
بیشتر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، عباراتی را به شما نشان می دهند که جدید بوده و از آن ها در روند تولید محتوا سایت خود استفاده نکرده اید. Google Search Console در واقع به شما نشان می دهد که برای چه کلمات کلیدی رنک گرفته اید. قطعا این مورد می توانید کمک بسیار زیادی به شما برای بهینه سازی سایت تان بکند.
این ابزار بیشتر برای تحلیل وضعیت عبارات کلیدی است و مثل دیگر ابزارهای رایگان و غیررایگان موجود، نگاهی سطحی به تحقیق کلمات کلیدی ندارد. کنسول جستجوی گوگل اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد؛ اما نکته ای که وجود دارد این است که شما بدانید واقعا به دنبال چه هستید.
گوگل Google :
Google خود به تنهایی قدرتمند ترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که وجود دارد. پیشنهادات گوگل که به هنگام جستجو برای شما نشان داده می شود، تنها ابتدای کار است. برای افراد مبتدی پیشنهاد می شود که از قسمت people also ask برای تولید ایده های جدید برای تولید محتوا، استفاده کنند. راهکاری که برای بهره بهتر از این قسمت وجود دارد این است که بر روی یکی از سوالاتی که در قسمت people also ask for وجود دارد کلیک کنید؛ در این صورت می توانید تعداد بسیار زیادی سوال را مشاهده کنید که گوگل برای شما ارائه کرده است. با استفاده منظم از این روش، شما دیگر نیازی به آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی نخواهید داشت.
9 ابزار رایگانی که در بالا برای شما ارائه شد، در واقع به طور کلی جزو بهترین ابزارهای تحقیق عبارت کلیدی نیز هستند. امیدواریم که در این مقاله آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی، توانسته باشیم در حد امکان کمکی به بهبود عملکرد شما در زمینه تولید محتوا و پیدا کردن صحیح ترین و مفیدترین عبارت کرده باشیم.