سایبرگایز

hhd

fgfh

  • ۰
  • ۰

شارژر فندکی چیست؟

شارژ بودن وسایل الکترونیک همراه مان مانند موبایل و تلفن همراه و تبلت و لپ تاپ یکی از دغدغه های همیشگی آدم های امروز شده است. راه حل‌های ساده ای برای بر طرف کردن این نگرانی وجود دارد. پاور بانک‌ ها و شارژر فندکی‌ های مخصوص اتومبیل برای رفع همین دغدغه در دسترس شما هستند. شارژر فندکی (Car Charger) شارژری است که به پورت فندکی اتومبیل وصل می‌شود و با استفاده از توان الکتریکی خودرو وسیله الکترونیک شما را شارژ می کند. وسیله ای که کمی بزرگتر از فندک ماشین است و یک یا چند پورت خروجی USB دارد که ۱۲ تا ۲۴ ولت ماشین را به ۵  ولت مورد نیاز دستگاه شما تبدیل می کند و شما را از نگرانی خاموش شدن تلفن همراه یا تبلت تان می رهاند. برای خرید شارژر فندکی میتوانید بر روی لینک خرید شارژر فندکی کلیک کنید. و یا با شماره های 09129619877 و  02155312403 تماس بگیرید.

شارژر فندکی چیست؟

چه شارژر فندکی را بخریم؟

پیش از هر چیز باید توجه داشته باشید که بهترین و امن ترین وسیله شارژ دستگاه شما شارژر اورجینال و مورد تایید شرکت سازنده دستگاه شماست و غیر از آن همیشه باید توجه داشته باشید اگر از شارژر دیگری استفاده می کنید مقدار شدت جریان خروجی (آمپر) شارژری که استفاده می کنید با تلفن همراه یا تبلت شما هماهنگ باشد تا بیشترین بازدهی و کمترین آسیب به دستگاه شما برسد. اگر هم تبلت و هم گوشی دارید و هر دو را همیشه با خودتان همراه دارید باید شارژر فندکی را انتخاب کنید که حداقل دو پورت خروجی داشته باشد و مجموع خروجی شارژر بیشتر از از ۲٫۱ آمپر باشد. چون طبق قوانین ظالمانه طبیعت معمولا دستگاه های شما همزمان شارژ خالی می کنند و هم زمان دلشان برای شارژ شان تنگ می شود. و در پایان، اگر داری گوشی های با تکنولوژی شارژ سریع (فست شارژ) هستید حتما سعی کنید شارژری بخرید که این تکنولوژی را پشتیبانی می کند.

آیا شارژر فندکی برای باتری اتومبیل یا برای تلفن همراه ضرری دارد؟

جواب قطعا “خیر” است. البته به صورت مشروط. برای این که به اتومبیل و باتری خودروی شما صدمه ای وارد نشود هنگامی که ماشین شما خاموش است از شارژر فندکی استفاده نکنید چون انرژی مستقیما از باتری اتومبیل شما تخلیه می شود و همچنین برای حفاظت از دستگاه تلفن همراه تان و باتری اش از برند های معتبر شارژر فندکی و با اطمینان از کیفیت شارژر استفاده کنید.

  • انکر (Anker)
  • آوکی (Aukey)
  • ریمکس (Remax)
  • راوپاور (RAVPower)
  • جووی (Joway)
  • ارلدام (Earldom)
  • الدینو (Ldino)
  • شیائومی (Xiaomi)
  • مک دودو (Mcdodo)

آیا شارژر فندکی به باتری ماشین آسیب می رساند؟

اینکه آیا شارژ کردن گوشی با یک شارژر فندکی می تواند به باتری گوشی و یا ماشین آسیب برساند یا نه موضوعی است که این روزها ذهن خیلی از کاربران این شارژر را به خود مشغول کرده است. اگر شما هم در استفاده از این شارژر نگران باتری گوشی و یا باتری ماشین خود هستید این مطلب می تواند پاسخی برای این سوال شما باشد. ابتدا تاثیر شارژر فندکی را روی باتری اتومبیل بررسی می کنیم و در نهایت نکاتی را در استفاده از آن برای باتری گوشی می گوییم. استفاده از شارژر های یو اس بی که روی درگاه ۱۲ ولتی برق ماشین یا به اصطلاح جا فندکی وصل می شوند این روز ها رواج زیادی پیدا کرده است. در خیلی از خودرو ها، این درگاه ۱۲ ولتی، انتقال برق را هیچ وقت متوقف نمی کند. این یعنی حتی زمانی که خودرو خاموش است هم باتری آن در حال تخلیه شدن است. اما باتری تا چه حد خالی می شود؟ ما با استفاده از یک انبر سوسماری و مولتی متر میزان توان مصرفی شارژر یو اس بی را در حالت آماده به کار اندازه گرفته است، و  تاثیر آن را روی باتری ماشین مورد بررسی قرار داده ایم. آیا جریان ۱۴٫۲ میلی آمپری دائمی مصرفی این شارژر ها آن قدر هست که رانندگان را نگران تخلیه باتری خودروی خود کند؟ احتمالا خیر. یک باتری معمولی خودرو حدود ۴۰ آمپر بر ساعت ظرفیت دارد. در نرخ ۱۴٫۲ میلی آمپر، حدود ۲۸۱۷ ساعت یا ۱۱۷ روز طول می کشد تا باتری خودرو به صورت کامل تخلیه شود. اگر به فرض هر روز از ماشین خود هم استفاده کنید، این مساله اصلا نگران کننده نیست. حتی اگر بخواهید یک یا دو هفته هم ماشین تان را در پارکینگ پارک کنید هم نیاز نیست مواظب باتری باشید. اما در صورتی که بخواهید زمان بیشتری را رانندگی کنید دیگر این ۱۴٫۲ میلی آمپر مشکل ساز می شود. البته خود خودرو هم جریانی برای تامین توان مورد نیاز دزدگیر و دیگر سیستم ها در حالت آماده به کار مصرف می کند، بنابراین شارژر یو اس بی در مقایسه با آنها چیز خاصی نیست. برای یک راننده معمولی، به نظر می رسد که جریان آماده به کار مورد نیاز برای شارژر یو اس بی آنقدر نیست که نیاز باشد حتما هر روز آن را از جایش بیرون بیاورد و روز بعد سرجایش برگرداند.

5 نکته مهم برای خرید شارژر فندکی ماشین :

مزایای خرید شارژر فندکی شاید شما را به این فکر بیاندازد که برای خرید شارژر فندکی ماشین اقدام کنید، اما قبل از خرید شارژر فندکی ماشین به این 5 نکته طلایی باید توجه کنید. همه ما در طول روز دائما در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراه خود هستیم. در نتیجه مقدار زیادی باتری مصرف می کنیم و معمولا قبل از تمام شدن روز شارژ باتری مان تمام می شود. امروزه میزان دغدغه‌ های ما و وسایلی که باید مواظبشان باشیم بسیار زیاد است. در نتیجه بعضی اوقات ممکن است فراموش کنیم گوشی همراه مان که احتمالا مهمترین وسیله ای که همیشه همراه خود داریم را شارژ کنیم. یکی از راه هایی که می توان مطمئن بود که گوشی ما همیشه شارژ دارد این است که چند شارژر داشته باشیم. یکی در ماشین، احتمالا یکی در محل کار و مهم تر از همه یکی در خانه. افراد زیادی بطور معمول مدت طولانی را صرف رانندگی به محل کار خود می کنند. این موقعیت بسیار مناسبی برای شارژ کردن گوشی است و این که مطمئن شویم در طول روز گوشیمان باتری خالی نمی کند. حتی اگر شما موقع رانندگی با گوشی خود صحبت می کنید، باز هم می توانید با استفاده از شارژر فندکی ماشین، گوشی خود را شارژ کنید. شارژر فندکی ماشین معمولا جای کمی می گیرد و می توان آن را براحتی در جیب گذاشت. با این کار می شود از دردسر‌های فراوانی که ممکن است بخاطر فراموش کردن شارژ گوشی خود در خانه یا محل کار برایمان پیش بیاید جلوگیری کنیم. به محض این که چند بار گوشی خود را در ماشین شارژ کنید، استفاده از شارژر فندکی ماشین برای شما یک عادت می شود. بسته به نوع گوشی شما، انتخاب‌ های زیادی برای مدل شارژر فندکی خود دارید. اگر آیفون یا بلک بری داشته باشید، احتمالا بخواهید یک شارژر فندکی USB متناسب بخرید. البته مدل‌ های پیشرفته‌ تری هم وجود دارند که هنگام شارژ به شما اجازه استفاده از سیستم صوتی را می دهند. اگر قابلیت‌ های متناسب با نیاز خود را پیدا کنید هرگز پشیمان نمی شوید. شما دیگر لازم نیست نگران خالی شدن باتری گوشی خود باشید. 

شارژر فندکی

  • جلوگیری از خالی شدن باتری ماشین :

برای جلوگیری از خالی شدن باتری ماشین، هنگامی که از شارژر فندکی استفاده نمی کنید آن را از جا فندکی جدا کنید. حتی اگر که شارژر دستگاهی را شارژ نمی کند، اتصال شارژر به ماشین ممکن است باعث خالی شدن باتری ماشین شود. مخصوصا اگر موتور روشن نباشد، این می تواند موجب گیر افتادن شما در جاده یا روشن نشدن ماشین در صبح شود. به همین دلیل بهترین شارژرهای گوشی دارای محافظ هستند و زمانی که باتری دستگاه شما پر است،جریان را قطع و از مصرف باتری ماشین جلوگیری می کنند. هنگام خرید بهتر است بررسی کنید که شارژر شما چنین قابلیتی را دارد.

  • از سازگاری شارژر فندکی با همه دستگاه های خود مطمئن شوید!

زمانی که شارژر فندکی می خرید، مطمئن شوید که با گوشی و دیگر وسایلی که نیاز به شارژ دارند سازگاری دارد. با این که اکثر شارژرها با مشخصات جهانی شارژرهای USB سازگارند، تعدادی از آن ها قبل از اجرا شدن این استانداردها ساخته شده اند. بنابراین لازم است که شارژری داشته باشید که با تمام گوشی‌های شما سازگاری دارد.

  • از ضعیف شدن باتری گوشی خود جلوگیری کنید.

بله، این امکان وجود دارد که با استفاده مداوم از شارژر زمانی که باتری گوشی پر است، سلامت و عمر باتری خود را کم کنید. زمانی که باتری گوشی پر است یا حدودا پر شده است، آن را از شارژر فندکی جدا کنید تا سلامت باتری حفظ شود. این توصیه برای شارژر‌های معمولی نیز صادق است. اگر گوشی خود را بیشتر از حد نیاز به شارژر متصل بگذارید، عمر باتری آن به شدت کاهش می یابد.

  • با خاموش کردن گوشی، آن را سریع تر شارژ کنید.

بعضی از اسمارت فون ها به آرام شارژ شدن معروف هستند، ولی راه‌هایی وجود دارد که می توان سرعت شارژ را بالا برد. برای بالا بردن سرعت شارژ هنگام استفاده از شارژر فندکی، باید گوشی را خاموش کنید. این کار مصرف باتری را نزدیک به صفر می کند و عملا گوشی با سرعت قابل توجهی شارژ می شود.

  • هوشمند باشید، هوشمند استفاده کنید.

مطمئنا می توانید از شارژر‌های فندکی معمولی استفاده کنید تا گوشی خود را شارژ کنید، اما یک شارژر هوشمند، سفرها و رانندگی روزانه شما را دلپذیر تر می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی